Haal meer rendement uit uw online campagne (1)
Vaak is met minimale inspanningen meer rendement te halen uit een online campagne. De komende periode zal ik wekelijks een nieuwe tip presenteren. Deze week een eenvoudig voorbeeld om het rendement van een paid search engine marketing campagne te verdubbelen.
Scenario A
Stel uw heeft een budget van ? 5.000 voor een search engine marketing campagne. Op basis van een gemiddelde kostprijs van ? 0,50 per klik betekent dit 10.000 extra website bezoekers. Uitgaande van een gemiddelde conversie van 1,5% en een gemiddelde klantwaarde van ? 50 betekent dit een opbrengst van ? 7.500.
Een prima resultaat zult u zeggen maar laten we eens kijken wat er gebeurt als we van aan deze bezoekers het emailadres vragen voor bijv. speciale aanbiedingen.
Scenario B
Stel 10% van de bezoekers laat zijn emailadres achter en we behalen een conversie van 10% op de mailings die worden verstuurd. Als we er daarnaast van uitgaan dat u al mailings verstuurd, dan zijn de extra kosten voor deze adressen minimaal terwijl het resultaat significant bijdraagt op de totale opbrengst. In dit eenvoudige voorbeeld kunnen we de ROI verbeteren van 50% tot maar liefst 147,5%.
Deze tip is gebaseerd op een artikel dat ik recentelijk heb gelezen van MEC Groups.