Gsm is een sms-tool voor jongeren

22 november 2003, 19:27

Twee op de drie jongeren gebruiken een gsm, meestal met een herlaadkaart die werd gekocht door de ouders (of met het eigen zakgeld vanaf de leeftijd van 15 jaar). De belangrijkste functie van de gsm voor de jongeren is het verzenden van sms’jes en in mindere mate het ontvangen van telefoonoproepen, zo blijkt verder uit de enqu?te van het OIVO.

De uitbreiding van de marketing via sms kan leiden tot uitspattingen bij de producenten. Er is veel bedrog en de jongeren zijn zich weinig bewust van de mogelijke gevaren. De mobiele telefoonoperator is een medeplichtige van de verzender van de ongevraagde sms’jes, maar wijst elke verantwoordelijkheid af, stelt de verbruikersorganisatie.

Bron:

http://www.oivo-crioc.org/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!