Gratis bellen vanuit e-mail

23 november 2005, 08:33

Mister Mail heeft een nieuwe dienst in de markt gezet waardoor bedrijven eenvoudiger bereikbaar zijn voor hun klanten. In e-mailberichten wordt een button opgenomen waar de klant op kan klikken als hij direct telefonisch contact wil met het betreffende bedrijf.

Het concept is verder gelijk aan de van click & contact dienst van De telefoongids. Na het aanklikken van de button wordt de gebruiker gevraagd het eigen telefoonnummer in te voeren en er wordt direct contact gelegd tussen de gebruiker en het bedrijf.

De dienst is ontwikkeld door TNO Telecommunicatie, voorheen KPN Research. Mister Mail verzorgt e-mail marketing voor verschillende bekende opdrachtgevers.

Het zal vrij eenvoudig zijn om e-mails zo te verbinden aan een call-center, maar echte toegevoegde waarde zal er pas zijn als je na een bestelling op internet een e-mail krijgt ter bevestiging met daarin de mogelijkheid direct telefonisch (en gratis) contact te leggen voor vragen of wijzigingen (natuurlijk moet de medewerker je dan ook direct goed kunnen helpen).

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

2 Reacties

    Dennis van den Broek

    Klinkt als een oude service. Ik kan me herinneren dat ik in 2002 al mails ontving van het bedrijf Call me now (Privacom) met een bel button erin…


    23 november 2005 om 09:35
    Mark

    Zoekgids iLocal kent dit ook en ook de Goudengids heeft hier al mee geexperimenteerd.

    Voys (onderdeel van TNO) is overigens het bedrijf dat deze dienst op basis van schakeltechnieken van TNO ICT heeft ontwikkeld. Je kunt de Call Me Now knop bij kun ook afnemen.


    28 november 2005 om 15:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!