Gijsbregt Brouwer (Týrsday): “Sporters mogen een duidelijke mening verkondigen in de media”

Gijsbregt Brouwer is de oprichter van Tyrsday, een bureau dat topsporters in de spotlight zet met social mediaconcepten, websites en andere marketingtools. Brouwer is expert in het ontwikkelen van nieuwe concepten en digitale strategieën.
In de sportwereld gaat men heel ver voor innovatie en het verbeteren van prestaties, maar hoe ver mag je gaan? Gijsbregt Brouwer maakte zijn beroep van sport en tech. De oprichter van Tyrsday, zelf een ex-langlaufer, helpt nu andere sporters in de spotlight te komen door verhalen en merken te bouwen rondom de personen. “Tegenwoordig moet je als sporter goed met media om kunnen gaan, wij vinden dat sporters ergens voor mogen staan en een duidelijke mening mogen hebben”, zegt hij.
Daar zit waarde in, ook voor de sponsor. “Veel topsporters hebben een bijzonder verhaal te vertellen”, weet Brouwer. “Je moet niet bang zijn om dat uit te dragen, zoals bijvoorbeeld hockeyster Maartje Paumen dat doet.”
Bekijk deze aflevering op 7Ditches.tv