Gezocht onaantrekkelijke mannen

Halewood International distilleries nieuwste advertentie voor Lambrini, een alcoholisch drankje, werd door de Advertising Standards Authority (ASA) in Engeland geweigerd. De advertentie zou de suggestie wekken dat het drinken van alcohol leidt tot succes op sexueel gebied aangezien de in de advertentie getoonde man aantrekkelijk en gewild zou zijn. “If the man was clearly unattractive, we think that this implication would be removed. This does not mean that we are banning attractive people from alcohol advertising.?, aldus de ASA in hun besluit.
CEO-er John Halewood haalde vervolgens een fraaie stunt uit.
Hij maakte een advertentie waarin hij “fat, bold, middle-aged male golfers” zocht voor een nieuwe Lambrini advertentie. Om opnieuw weigering door de ASA te voorkomen, plaatste John de advertentie in zijn eigen achtertuin, die uitkijkt op de golfbaan waar de British Women?s Open Championship werd gespeeld. Met het gevolg dat de media de nodige aandacht besteedde aan deze stunt en Halewood de nodige free publicity kreeg, meer dan hij ooit met de betwiste advertentie zou hebben gekregen.
Via: AdAge.