• Mobile
    wordt gesponsord door

Gebruik mobiel internet en mms groeit traag

Gebruik mobiel internet en mms groeit traag

Internetten met de mobiele telefoon en het gebruik van sms-berichten met plaatjes en geluid wordt maar langzaam door het grote publiek opgepikt.

Slechts 9 procent van de mensen met een mobiele telefoon gebruikte in april het apparaat om mobiel te internetten. Dit blijkt uit onderzoek van het Engelse consultingbureau A.T. Kearney, aldus The Wall Street Journal.

In Noord-Amerika gebruikte in de maand april 8 procent van de mensen zijn mobiele telefoon om te internetten. In juni 2002 was dat eveneens 8 procent. Buiten Amerika groeit het gebruik van mobiel internet vooral in Azi?.

De populariteit van mobieltjes met ingebouwde camera’s valt vooralsnog tegen, zeggen onderzoekers van J.D. Power and Associates. De interesse van het publiek groeit wel, maar er zijn nog weinig mensen die daadwerkelijk fotootjes per mms versturen.

Wereldwijd wordt mms (multimedia messaging service) door slechts 5 procent van de mensen met een mobiele telefoon gebruikt. In Europa ligt dit zelfs op 3 procent. Hiermee lijken consumenten de nieuwe technologie?n langzamer te accepteren dan verwacht.

Mobiele operators mmO2 en Orange hebben berekend dat ze over twee jaar een kwart van de omzet genereren via mobiele datadiensten. Bij Vodafone bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 3,6 procent van de omzet uit de opbrengsten van mobiele datadiensten. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 1,6 procent.

Bron:
http://www.webwereld.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Het gebruik van de mobiele telefoon als toegangspoort tot internet, groeit niet of nauwelijks. Onderzoeksbureau A.T. Kearney bekeek de wereldwijde groei en kwam tot de conclusie dat mobiele operators in de Noord-Amerikaanse en Europese markten hun verwachtingen drastisch naar beneden zullen moeten bijstellen. In Europa groeide het percentage mobiele bellers dat met het telefoontje internet gebruikt, van 8% in 2001 naar 9% in 2002. In Amerika bleef het aandeel mobiele internetters gelijk, op 8%. De wereldwijde groei van 11% naar 15% komt voornamelijk voor rekening van de Aziatische markten, met name Hong Kong, Singapore en Zuid Korea. Europese operators als Orange en mmO2 mikten bij de introductie van mobiel internet op een aanzienlijke omzetgroei. Binnen een paar jaar had een kwart van de omzet hier vandaan moeten komen, maar met de trage groei is dit twijfelachtig. Zo werden de nieuwe diensten om plaatjes per mobiel te schieten en te versturen, in april 2003 maar door 3% van de mobiele bellers gebruikt, terwijl de introductie ervan al een jaar geleden was.

    Bron:
    www.wsj.com

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.