Gae-ttong-nyue AKA Dog-Shit-Girl

14 juli 2005, 08:17

image Via Textually.org.

Het verhaal is als volgt: Het vrouwtje links heeft een lief klein schoot hondje. Het keffertje besluit om zijn ontbijtje te deponeren op de vloer van een Koreaanse metro. Nadat een aantal ouderen haar vroegen om het op te ruimen schijnt ze gezegd te hebben: “Daar heb ik poep aan.” en ze heeft het zwikkie laten liggen. Wat is de uitkomst van dit verhaal? Ze is nu een Koreaanse “celebrity” en heeft als een (beschaamde) star-struck princes haar universiteit maar verlaten.

Ok, ik vind het verhaal wel grappig maar tegelijkertijd redelijk scary. Waar ligt de grens, is dit een 5000 dollar fine for a 50 buck crime? Of is het gerechtvaardigd? Hoe dan ook, het is een mooie blik op hoe de toekomst er uit zou kunnen zien. Of het hondje nog leeft is trouwens niet duidelijk.

Vergeet niet de coverage van dit verhaal op mobuzztv.com te bekijken. Geen naakte beelden van Corina… Jammer 🙁

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Wat is nu je boodschap Dennis?


    14 juli 2005 om 09:22
    spin

    De boodschap is dat “de nieuwe mediakanalen” in de vorm van online communities steeds meer invloed kunnen gaan hebben op je fysieke leven. Dat is best een interessant/gevaarlijke/etc. ontwikkeling.


    14 juli 2005 om 09:48
    dhettema

    Dat was inderdaad wat ik ongeveer wou zeggen spin. Ik vind het een erg interessante, doch ietwat scary, ontwikkeling. Kan je hier wat mee als interactief marketeer of moet je er juist enorm voor oppassen?


    14 juli 2005 om 09:50
    spin

    Aangezien je ontzettend weinig invloed kan uitoefenen op de reactie van dit soort communities zou IK er in ieder geval ontzettend voorzichtig mee zijn :).

    Maar je kan er weldegelijk wat mee, mogelijkheden te over.


    14 juli 2005 om 10:03
    한국인

    저런년, 한국에서도 화제가 되고 있는데요. 마녀사냥中…

    저건 인간도 아니고 자신의 잘못도 뉘우치치 않은 미친년임.

    정신지체장애자 1급.

    한국 사이트에서 “개똥녀”라고 치면 조낸많이 나옴.

    숙제하는 상경중학교 여러분들아~ 난 1학년 12반 이라네-3-


    9 september 2005 om 09:42
    Remi

    Eindelijk een zinnige, diepgaande en gegronde argumentatie op MarketingFacts, helaas ontgaat de strekking me 😉


    9 september 2005 om 10:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!