Foutieve online zoekopdrachten kosten business jaarlijks 31 miljard dollar

Foutieve online zoekopdrachten kosten business jaarlijks 31 miljard dollar

Volgens Find gaat er per jaar het astronomische bedrag van $31.000.000.000 verloren door de Amerikaanse bedrijven vanwege ineffectieve en slecht werkende zoekinstrumenten.

Bijna driekwart van de executives raakt gefrustreerd door de commerciele zoekmachines en bijna evenveel twijfelen aan de resultaten van zoekmachines. Toch geeft zevenenzestig procent toe dat ze niet meer zonder zouden kunnen.

Andere interessante gegevens zijn:
? meer dan een kwart spendeert wekelijks tussen zes en tien uren aan het zoeken op internet;
? bijna de helft komt gebroken links tegen;
? bijna de helft verliest tijd met het invullen van paswoorden en/of logins;
? bijna veertig procent beschouwt de gevonden informatie als verouderd;
? de overgrote meerderheid (kleine zeventig procent) gaat op zoek naar business nieuws en financi?le informatie, gevolgd door informatie over trends in zijn sector en algemeen nieuws (een kleine zestig procent) met op de derde plaats informatie over de concurrenten (een kleine vijftig procent).

Bron:
http://www.find.com/

Via:
Nieuwsbrief 6-minutes


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Ik zal in toekomtst duidelijker zijn MF..

    geplaatst op
  • Vind het erg onwaarschijnlijk, waar verliezen bedrijven wat aan en hoe wordt dit in godsnaam gemeten. Ben ook wel erg benieuwd waar het onderzoek of persbericht staat...

    geplaatst op
  • Paul, ik heb de link naar find.com vervangen door de directe link naar het persbericht.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.