• Usability & design
    wordt gesponsord door

Font van titel Google Adwords vergroot

Font van titel Google Adwords vergroot

Het font van de titel van Google AdWords advertenties is vergroot. Het font is nu even groot als de titel van de organische resultaten. Waarschijnlijk zal dit tot gevolg hebben dat het percentage van de mensen dat op advertenties klikt zal stijgen. (en Google meer zal verdienen) Voor de adverteerder biedt dit de mogelijkheid meer bezoekers te krijgen, waardoor Search Advertising nog interessanter wordt.
Screenshots van voor en na vind je hier:

image  image



























Excuus voor de sluipreclame, ik had geen beter screenshot voorhanden.


Delen

0
0


Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Wel grappig dat dit echt wordt opgenomen als nieuws. Verbazend hoeveel invloed een bedrijf als Google eigenlijk heeft op zowel marketing als financieel gebied. De wijziging van een font kan in dit geval duizenden euro's schelen. Hoeveel het effect is zullen we waarschijnlijk nooit weten.

    geplaatst op
  • Ik meen me te herinneren recent onderzoek te hebben gezien naar het percentage clicks op organische vs. betaalde resultaten. Helaas kan ik dat onderzoek nergens meer vinden.

    In het eyetracking onderzoek (onderzoek naar hoe met de zoekresultaten bekijkt) komt het wel even ter sprake. Ze noemen deze cijfers:

    53,6% Organic
    27,6% Other (huh?)
    11,7% Top Sponsored
    5,1% Side Sponsored
    1,96% OneBox (nieuwe zoekopdracht)

    Als je dat doorrekent kom je op:

    76% Organic
    24% Sponsored (17% premium - 7% zijkant)

    Mijn gevoel zegt dat dit niet helemaal klopt. Weet iemand een betere cijfers te vinden?

    geplaatst op
  • Vandaag heeft G. AdSense onze account verwijderd en zal ons daarom niet uitbetalen ( en dan praat ik niet over een paar tientjes). Oplichters zijn het! Zie De Telegravin.

    geplaatst op
  • @ Dolbee.
    Als ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat er clickfraude is geconstateerd op de adsense op jullie site. (via een robotje of handmatig op de advertenties klikken om zo meer inkomsten te krijgen)

    De adverteerders waarop dat soort clicks binnenkomen betalen daarbij dus voor clicks die nooit zullen converteren. Google beschermd haar adverteerders daartegen door frauduleuse clicks er zo veel mogelijk uit te filteren en eventueel de adsense op de betrokken site te blokkeren. Dat is toch niet zo vreemd?

    Het zou natuurlijk kunnen dat er onterecht clickfraude is geconstateerd. In dat geval zou je dit met Google volgens mij best moeten kunnen oplossen.

    geplaatst op
  • @Remi: Zojuist kreeg ik bevestigd van een andere site dat het IP-adres waarmee de account is aangemaakt normaal gesproken wordt geblokkeerd. Vorige week heb ik inderdaad een paar keer op een ad geklikt omdat daar interessante info over TFT-monitors stond. So what!? We hebben zelfs twee peperdure monitors aangeschaft bij het op onze site adverterende bedrijf. Tja, dat wordt niet natuurlijk niet opgemerkt door Koekel.

    En robots gebruiken we niet, weten niet eens hoe dat werkt. We zijn geen computertechneuten.

    Enfin, er is vanmoren een e-mail en officiële brief naar het o zo vriendelijke Koekel-team verstuurd. Nog geen antwoord op onze e-mail.
    Ze hadden trouwens ook een waarschuwing kunnen geven in plaats van geld achterover te drukken.

    geplaatst op
  • Tja, zoals ik zei: 'Het zou natuurlijk kunnen dat er onterecht clickfraude is geconstateerd. In dat geval zou je dit met Google volgens mij best moeten kunnen oplossen.'

    geplaatst op
  • Ja en?
    Zoal ik al zei: 'Enfin, er is vanmoren een e-mail en officiële brief naar het o zo vriendelijke Koekel-team verstuurd. Nog geen antwoord op onze e-mail.'

    geplaatst op
  • Het is wachten op het Yahoo Publisher Network en wellicht de Microsoft-variant. Dan zal Google de publishers echt wel wat beter gaan behandelen, lijkt me.

    geplaatst op
  • @Wouter: Enig idee hoe lang dat gaat duren?

    geplaatst op
  • After completing the initial beta period, Yahoo! aims to expand its self-serve beta program before the end of the year: Yahoo publisher network

    Just overheard Jed Nahum from MSN Search trying to pick up a beta tester for its contextual advertising program: MSN Contextual Ad Program Coming Soon?

    geplaatst op
  • altijd weer dat gelul over die kutreclames. kap daar nou eens me

    geplaatst op
  • Google heeft mij trouwens ook al een keertje uit hun programma geknikkerd. Omdat ik zogenaamd de boel zou belazeren..l

    geplaatst op
  • @Dolbee: Dat is onzin, want ik heb ook wel eens een interessante reclame aangeklikt van mijn AdSense... Die worden inderdaad netjes genegeerd (dus: geen inkomsten), en ik heb nooit klachten gehad. Voor wat ik weet doet Google dit nooit zonder reden. Maar goed, de service van Google AdSense is perfect, altijd razendsnel antwoord gehad, dus binnenkort zul je wel meer weten...

    Overigens interessant om te zien dat wanneer iemand op je weblog een wat negatieve (maar wel onderbouwde) reactie hierover plaatst, meteen het IP-adres erbij ge-edit wordt... Hmm...

    Verder veel succes met je strijd tegen Google... ;o)

    geplaatst op
  • Met 3 premiums zie je nu (in 1024x768) nog maar 4 organische resultaten. Ik vraag me af of dit de bedoeling is?
    Wij maken zelf ook veelvuldig gebruik van Adwords en als adverteerder ben ik hier best blij mee.
    Alleen uit het oogpunt van de "user-experience" zet ik hier toch grote vraagtekens bij.
    Hoe lang zou het nog duren voordat mensen echt massaal andere zoekmachines gaan gebruiken?

    geplaatst op
  • Ik heb nog nergens een goed onderzoek gevonden over de toegevoegde waarde van Google AdWords.
    Als iemand die heeft zie ik het heel graag, ik overweeg nl. om een campagne te starten met Adwords.

    Bedankt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.