Feyenoord en Ajax leveren energie

7 augustus 2003, 05:39

Brief van Feyenoord in de bus. Liever gezegd, brief van Robin van Persie, idool van de Feyenoord-jeugd. Voor nog meer spanning in het leven kies Feyenoord Energie!, schrijft hij de supporters. Stap over op de groene stroom van Feyenoord. Of van Ajax. Want sinds gisteren is er ook Ajax Energie.

Feyenoorder Van Persie belooft in de brief niet alleen de groene stroom voor dezelfde prijs als gewone stroom. Wie een abonnement van twee jaar sluit, krijgt van Feyenoord Energie elk kwartaal vier munten van spelers, op te bergen in bijgeleverd album. Feyenoord Energie sponsort bovendien de voetbalschool voor talentjes in Ghana.

Ajax Energie werd gisteren gelanceerd tijdens het open huis van Ajax. Dezelfde voorwaarden gelden. Wie toehapt voor een tweejaarlijks abonnement krijgt groene stroom voor dezelfde prijs als nu in Amsterdam voor de normale stroom wordt betaald. De nieuwe klant van Ajax Energie krijgt ook een speciaal Ajax-horloge en maakt kans op het bijwonen van een buitenlandse wedstrijd. De uitverkorene mag meereizen met het elftal.

Ajax heeft nog geen brief naar de achterban gestuurd, omdat eerst de resultaten van het open huis worden afgewacht.

Eneco Energie is de naam van het energiebedrijf dat achter de nieuwe aanbieders zit van de vrij te leveren groene stroom. Het elektriciteitsbedrijf zit in Rotterdam en is al sinds jaren partner van Feyenoord. Eneco financiert acties en adverteert in het stadion. Het energiebedrijf is altijd druk op zoek naar nieuwe klanten.

Samen hebben ze Feyenoord Energie bedacht, zegt marketing manager Chris Woerts van Feyenoord. Hoeveel geld in de deal omgaat? ‘We doen nooit mededelingen over financi?le zaken’, zegt hij.

Iedereen die bij Feyenoord staat geregistreerd via clubkaart, seizoenkaart of anderszins heeft de brief van Van Persie toegestuurd gekregen. De eerste reacties zijn veelbelovend. Vorige week werd Feyenoord Energie gelanceerd op de open dag en meteen meldden zich duizend nieuwe klanten aan. Reden genoeg voor Eneco om naar Amsterdam af te reizen om Ajax ook zover te krijgen.

‘Feyenoord Energie deed het gelijk goed. We hopen op deze manier flink veel nieuwe klanten binnen te halen’, zegt Cor de Ruiter van Eneco. ‘Het mes snijdt aan twee kanten. Bovendien doe je iets om aan de loyaliteit van fans tegemoet te komen’, aldus Woerts van Feyenoord.

Bron:

http://www.devolkskrant.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!