Factuur meer benutten als reclamemedium

15 april 2004, 15:24

Britse banken en nutsbedrijven slagen er volgens Royal Mail maar niet in hun rekeningen en andere correspondentie met klanten effectief in te zetten als reclamemedium. Dat komt naar voren uit een studie dat Henley Centre uitvoerde in opdracht van Royal Mail.

Het postbedrijf vreest dat steeds meer geld dat eerst werd gespendeerd aan papieren correspondentie en facturering, nu opgaat aan e-mail en callcenters. Vandaar deze studie, die de voordelen van papieren communicatie moet belichten. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten positief reageren op extra marketing-boodschappen in de correspondentie van banken en nutsbedrijven. Van de respondenten zegt 48% te kijken naar inserts en boodschappen die aan de correspondentie zijn toegevoegd, 23% onderneemt actie op basis van het extra materiaal en 18% bewaart de extra info. De correspondentie leent zich volgens Royal Mail ook voor commerci?le communicatie van derden: 40% van de ondervraagden gaf aan ook aanbiedingen van derden te willen ontvangen.

Bron:

DM Bulletin

Via:

http://www.salesonline.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!