Everybody loves Chris

27 september 2005, 19:54

Na een grote maandenlange multimediale campagne en lovende kritieken is ?Everybody hates Chris? de absolute winnaar geworden van de start van het nieuwe televisie seizoen. Ook goed nieuws voor de gefrustreerde Talpa kijker; de pilot uitzending is geheel zonder reclame en gratis te bekijken via Google video.

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!