EPIC: Het einde van de journalistiek?

8 december 2004, 18:38

EPIC: Het einde van de journalistiek?

EPIC staat voor Evolving Personalized Information Construct en is een samenvatting van de wereld, automatisch bijeengebracht door een wereldwijd netwerk van weblogs waar iedereen zijn of haar eigen verhaal schrijft. Intelligente filters zorgen er voor dat iedereen zijn of haar eigen gepersonaliseerde nieuws ontvangt. Google EPIC is de opvolger van Google Zon en betekent het definitieve einde van de journalistiek zoals we die de afgelopen eeuwen hebben gekend.

EPIC 2014 (van Museum of Media History) is een 8-minuten durend scenario van de toekomst en speelde eerder in het theater van Frankwatching (en anderen). Reden dat ik zo’n beetje als laatste hierover bericht is dat ik vandaag de reactie van r-win las. Hij noemt het een doemscenario en voor een journalist is het dat natuurlijk ook.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Edwin Duys

    Leuk en fraai in beeld becommentarieerd.

    Zet je aan het denken


    9 december 2004 om 07:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!