Je bekijkt een artikel van

Epic: Schwarzenegger als Griekse-God-op-leeftijd in Superbowl Ad van BMW

9 februari 2022, 08:57

Yo Zeus! A litttle Juice!

De hoogmis van commercial-creativiteit staat voor de deur en dat zullen we weten. Komend weekend kijken honderden miljoenen naar de finale van de Super Bowl en de reclameblokjes die daartussen worden gepropt trekken op zich al een publiek. Net als de ‘half time show’ trouwens. BMW gooide zojuist z’n commercial live: Gepensioneerd acteur, filmproducent, ondernemer, bodybuilder en politicus Arnold Schwarzenegger als een humeurige Zeus die met zijn Hera een leven leidt als bemiddeld ANWB-setje in een setting van gefortuneerde vervelers. Met Peggy, z’n mythische ros Pegasus als minipony. Kijken!

For the love of advertising & creativity een kortje tussendoor. Er komen ongetwijfeld nog overzichten met álle commercial-primeurs, maar zie hier maar overheen te komen.

Na een druk leven op de berg Olympus valt het ingekakte pensionadobestaan in Palm Springs Zeus wat tegen, zeker omdat hij zijn ‘skills’ als weergod en afzender van donder en bliksem nog niet helemaal kwijt is. Arnold Schwarzenegger, die Zeus speelt, ervaart wat aanpassingsproblemen in bemiddeld Californië tijdens de 60-seconden-film, gemaakt door Goodby Silverstein & Partners onder regie van Bryan Buckley. Zeus raakt verveeld en gefrustreerd door alledaagse elektrische klusjes als het aanslingeren van een elektrische heggenschaar en een golfkar. Dat komt allemaal goed als zijn vrouw Hera, gespeeld door Salma Hayek Pinault, hem een ​​elektrische BMW iX geeft. Het oplevende setje scheurt vervolgens rond in de elektrische SUV terwijl ze meezingen met “Electric Avenue”, terwijl Zeus zijn krachten inzet om alle verkeerslichten op groen te zetten.

De teaser van de commercial met een Zeus bij Starbucks….

In Nederland zijn ongeveer 130 mensen Register Marketeer. Een aantal van hen blogt (via Marketingfacts en NIMA.nl) over ontwikkelingen in marketing, events over strategische marketing en post ook recensies over marketingliteratuur. De titel NIMA Register Marketeer is een Europees kwaliteitskeurmerk voor topmarketeers. De titel is in 1992 in het leven geroepen en om gecertificeerd te kunnen worden als RM, met het bijbehorende recht de titel te mogen voeren, moet je als marketeer aan een aantal eisen voldoen. Ze zijn werkzaam op strategisch marketingniveau en moeten hun kennis en ervaring jaarlijks te actualiseren. Elke vijf jaar worden Register Marketeers opnieuw beoordeeld. Voor strategen in marketing zijn de officiële titel en de certificering van grote waarde. Zowel voor binnenlandse als buitenlandse bedrijven staat de titel Register Marketeer garant voor zeer brede en actuele kennis en ervaring op strategisch marketingniveau. Meer weten over NIMA Register Marketeers?

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!