Entertainment & Media: $1,8 biljoen in 2009

3 augustus 2005, 03:30

PricewaterhouseCoopers publiceerde recent het rapport Global Entertainment & Media Outlook. In dit rapport wordt een jaarlijkse groei van 7,3 procent voorspelt in de wereldwijde entertainment- en media-industrie met een verwachte omzet van $1,8 biljoen in 2009. De combinatie van de groei van breedband en de mogelijkheid die dit biedt zorgt deze groei.

?Videospellen (zowel online als draadloos), de legale digitale distributie van muziek en de snelle van ringtones door het grote publiek en mobiele muziekdownloads gaan belangrijke onderdelen van de industrie vormen, en wereldwijd in alle regio?s aanzienlijke inkomsten genereren,? aldus PricewaterhouseCoopers.

PricewaterhouseCoopers verwacht overigens dat ten gevolge van een dalende prijs de illegale distributie van muziek zeker niet zal stijgen, zo was te horen bij BNR Nieuwsradio.

De top-3 zal van de Entertainment en Media Industrie in Europa (Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk)zal onveranderd blijven tot 2009, waarbij van de drie landen de Britse markt de snelste groei zal laten zien, met een gemiddelde groei van 5,9 procent. Nederland staat op de zesde positie met een markt van 15 miljard dollar.

Zie ook: Emerce

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!