Endemol is er klaar voor

Endemol is er klaar voor

Een week geleden meldde het mediaconcern Endemol dat het vandaag met een nieuwe campagne zou starten.

Zojuist vond ik in mijn mailbox de eerste aanwijzingen daarvan uit Aalsmeer, met daarbij een doorlink naar een digitaal magazine.

Alhoewel er al een tijdje diverse van dit soort bladen in omloop zijn, is Endemol volgens mij de eerste tv-producent die dit medium inzet.

 

Het is op zich jammer dat het op de adverteerders gerichte blad slechts 5 pagina’s dik is. Volgens mij heeft het (crossmediale) bedrijf op dit gebied inmiddels meer te bieden dan alleen ‘Baantjer’ en ‘Life & Cooking’.

Endemol onderstreept hiermee nogmaals welke rol zij willen spelen binnen het crossmediale tv-landschap.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Ziet er goed uit en inderdaad jammer dat ze niet hun complete aanbod hebben verwerkt. Maar wellicht zijn we te vroeg en wordt er aan gewerkt.

    geplaatst op
  • Ik heb de technologie al eens eerder bekeken, wat mij betreft is het gewoon een digitale nieuwsbrief met flash. Maar ik vind het zeker een prachtige nieuwe vooruitgang. Overigens komt de Playboy ook binnenkort met een digitale versie uit!

    geplaatst op
  • Het doorbladerprincipe is zeker niet nieuw, kijk bijvoorbeeld naar de recent gelanceerde preview van HP/De Tijd. Het aardige in deze is het gebruik van audio en video.

    Als Stephan Fellinger dit meeleest zal hij het overigens vergelijken met de eerste auto die sterk leek op een postkoets ;-)

    geplaatst op
  • Ook een aardige om te bekijken is:
    Feel It- magazine.

    geplaatst op
  • Om eerlijk te zijn vindt ik het er niet goed uitzien. Te druk, niet overzichtelijk en houd niet rekening met de intellingen van de bezoeker. (denk aan letter grote, start video enz)

    Er is met een "digitale magazine" veel mogelijk, maar wat in deze link staat is niet echt vernieuwend of creatief. Het is nu eenbeetje blad, met wat animaties en wat filmpjes. 2 á 3 jaar geleden zou het een bijzonder concept zijn. Maar we leven in 2006! Een tijdperk van custimization, co-creation, demand driven enz enz

    Het kan veel beter en ik had ook beter verwacht van een organisatie als Endemol die een imago wil uitstralen van vooruitstrevende organisatie die gelooft en investeert digitale toekomst.

    geplaatst op
  • Een goede voorbeeld van "papier denken" en dit vertalen naar digitaal.

    geplaatst op
  • Arash, wat noem jij dan wel een goed voorbeeld?

    geplaatst op
  • Even off topic, 1,5 jaar geleden was digitaal uitgeven van magazines nog geen succes. Heeft iemand recentere cijfers van deze ontwikkelingen?

    geplaatst op
  • @Peter

    Mensen kiezen zelf hun lettergrote, rubrieken, themas enz enz enz..... vervolgens is het wel binnen de template van de uitgever. De opties zijn eindeloos! Iedereen een eigen personalized digitale blad. Erg intressant voor adverteerders, omdat je dan personalized ads kan vertonen.


    Je bent altijd welkom om mij te bellen/emailen om voor een uitgebreid concept advies en eventueel uitwerking ervan.

    geplaatst op
  • http://www.magwerk.com/mag.php?magazine=probe&language=en

    van dezelfde scandinavische uitgever !
    Nilsen
    zie ook: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=657048

    geplaatst op
  • endemol is er nog niet klaar voor...
    http://venturo.web-log.nl/log/5409089

    geplaatst op
  • Bij de laatste Big Brother serie werd het het Big Brother magazine op dezelfde wijze uitgegeven. Kijkers konden zich abonneren via sms.

    http://www.magwerk.com/allisblue.php?magazine=bigbrother&language=nl&issue=1

    geplaatst op
  • Dear Colleagues!

    Arash: It is coming...
    Ronald: "Feel It" ... We take it as a compliment.
    Marco: Feel free to contact me if you need information about the development of digital magazines vs print magazines.

    Thank you for your time!

    No More Papercuts

    geplaatst op
  • @ Marco, ja je kent mijn mening over bladerprogramma's die print moeten imiteren.
    Ach over 10 jaar lachen we erom, en denken hoe konden ze het bedenken ;-)

    geplaatst op
  • @Stephan: ik hoop over 10 jaar samen met jou nog eens terug te blikken naar deze jaren waarin we de overgang van print naar online (of beter: digitaal, interactief) meemaakten, waarin we de opkomst zagen van social computing (van weblogs, feeds tot social networks als hyves en myspace). En om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal gelijk hebt dat we tegen die tijd er flink om kunnen lachen.

    @Joakim: will definitely contact you!

    geplaatst op
  • @oakim Nilsen

    If you need some brainstorming / ideas... feel free to contact me.

    geplaatst op
  • Natuurlijk zijn er digitaal veel meer technologische hoogstandjes mogelijk zoals bewegend beeld en geluid. Moet je natuurlijk wel eerst weer bedenken en uitvoeren. Echter zonder deze features kan een digitale uitgave ook waarde toevoegen.

    In samenwerking met http://www.DigitaalBladeren.nl (de softwaremakers van de digitale HP de Tijd) brengt http://www.DocumentWereld.nl de digitale uitgave van GEEL, een sponsered uitgave van http://www.SelektMail.nl over de liberalisering en ontwikkelingen van de postmarkt. De papieren versie zit als bijlage bij het vakblad Document Manager. De combinatie vergroot het bereik, een belangrijke doelstelling van de uitgever.

    Via DocumentWereld is de uitgave blijvend beschikbaar voor professionals uit het vak. Kijk bij
    www.documentwereld.nl/dw/?p=newsdet&itemid=587 voor het resultaat.

    Daarnaast heeft SelektMail nu de mogelijkheid deze ook beschikbaar te maken via de eigen webiste.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.