Emma-nl werkt aan gedragscode tegen spam

4 februari 2003, 21:23

De E-Mail Marketing Association-Nederland, Emma-nl, wil zo snel mogelijk een pragmatische gedragscode opstellen voor e-mailmarketingactiviteiten. De oprichting van Emma-nl is vandaag bekendgemaakt door de drie initiatiefnemers, Claritas Nederland en de Amsterdamse e-mailmarketingbureaus Veritate Company en RapidSugar.

Inmiddels heeft een dertigtal bedrijven en organisaties aangegeven een lidmaatschap van Emma-nl te overwegen, zo melden de oprichters. Zij willen met Nlip de gedragscode vertalen in een hanteerbare technische oplossing. Doel is een effectief onderscheid mogelijk te maken tussen spam en gewenste e-mailmarketing. Emma-nl zoekt ook samenwerking met bijvoorbeeld DDMA, ECP.nl en Thuiswinkel.org.

Bron:

http://www.veritate.com/emma-nl/

Overig:

http://www.claritas.nl/

http://www.veritate.com/

http://www.rapidsugar.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!