Emerce plaatst advertorial IBM

10 december 2004, 07:11

image

‘IBM On Demand’ heeft een advertorial op Emerce geplaatst, als onderdeel van een grotere online advertentiecampagne. Het is de eerste maal dat Emerce een advertorial plaatst.

“Eerder werd – met hetzelfde advertentiesysteem – al eens een advertorial op de Computable website geplaatst”, aldus Ido Kramer, “maar op Emerce bijt IBM inderdaad de spits af.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

5 Reacties

    Christ / Adverto

    Hoewel er op zich duidelijk bij staat dat het een advertorial of gesponsorde bijdrage betreft begeef je je als uitgever toch op glad ijs met dit soort dingen.

    Het imago van betrouwbaar nieuwsmedium van Emerce loopt bij mij in ieder geval een deuk op wanneer ze in de toekomst meer met dit soort vormen van adverteren gaan werken. De scheidslijn tussen redactionele content en sponsoring wordt mij wat te onduidelijk op deze manier.

    Ik snap ook wel dat Emerce gewoon geld moet verdienen om te blijven bestaan, maar dit lijkt me echt niet de juiste manier. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze alle grafische banners van de site zouden alle en alleen text-only advertenties (in ander lettertype/ andere kleur) toe zouden laten, gerelateerd aan de context a la Adsense. Zouden de resultaten voor de adverteerder én website dan niet veel beter worden?


    10 december 2004 om 12:03
    at

    Its all about the money!


    10 december 2004 om 12:05
    Christ / Adverto

    It’s al about the “korte termijn” money volgens mij 🙂


    10 december 2004 om 12:09
    Anders

    Emerce leest aardig mee, zie ik 🙂 Ze hebben de advertorial een afwijkende achtergrondkleur gegeven.


    10 december 2004 om 13:14
    Frank Meeuwsen

    @Anders: de kracht van weblogs nog eens aangetoond 🙂 Merk (Emerce) luistert naar achterban (MF) en reageert er op. Erg netjes


    10 december 2004 om 14:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!