Elektronische tv-gidsen worden populairder

Elektronische tv-gidsen worden populairder

Elektronische programmagidsen trekken steeds meer bezoekers. Tvgids.nl van programmabladenuitgever AKN trekt maandelijks 875.000 unieke bezoekers (11,4 miljoen pageviews), een verdubbeling ten opzichte van maart 2003. Omroep.nl heeft maandelijks 300.000 bezoekers (1,2 miljoen pageviews).

Tvgids.nl heeft de meeste bezoekers tussen 15.00 en 17.00 en tussen 19.00 en 21.00. Films, tv-hypes zoals idols en voetbal zijn de populairste onderwerpen.

Volgens hoofd Digitale Services Carl Lunenborg verbetert Tvgids.nl binnenkort nog door betere vormgeving, kortere teksten, de mogelijkheid om programma-overzichten aan te vragen op basis van persoonlijke stemmingen, een betere helpdesk en meer ‘toplijstjes’. Ook komt er meer aandacht voor de Persoonlijke TV Gids die inmiddels 75.000 geregistreerden heeft. Daarnaast bestaan er plannen voor een samenwerking met omroep.nl. Toch denken de meeste deskundigen niet dat de klassieke omroepgids zal verdwijnen. Zij zien elektronische programmagidsen vooral als aanvulling op de papieren gidsen omdat ze denken dat mensen altijd nog graag op de bank voor de tv een papieren gids willen lezen.

Bron:
Breedband in Bedrijf


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik denk dat de belangen van de publieke omroep niets te maken hebben met de convience factor van een papieren magazine voor de TV kijker. De abonnees worden meegenomen in de ledentelling en die geeft weer recht op uitzenduurtjes. Los van de grote inkomsten. Wat aanvullende info hier: http://www.venturo.web-log.nl/index.log?ID=685657

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.