Eerste grootschalig e-gov advergaming concept een groot succes

5 november 2004, 07:23

Eerste grootschalig e-gov advergaming concept een groot succes Interactief marketingbureau i-Merge laat weten dat EuropaQuiz, het online game dat het bureau ontwikkelde in opdracht van het Europese Parlement, in totaal meer dan 500.000 deelnemende Europese bezoekers te verwerken kreeg. Doel van het game was het dichter bij elkaar brengen van de Europese structuren en de burgers van de Unie, en het aanscherpen van de interesse van die burgers voor de Europese verkiezingen van voor de zomer.

Voor de cijferfreaks: 507.727 deelnemers uit 177 landen, meer dan 100.000 van hen speelden het spel verschillende keren, het gemiddelde bezoek bedroeg 12 minuten en 57 seconden, en de gemiddelde doorklikratio op de campagne die in 11 lidstaten werd gevoerd op MSN bedroeg 0,48 %. Malta deed het het best met 1,63 %, de UK haalde slechts 0,16%. 35,2 % van de deelnemers schreef zich tenslotte in voor de mailinglijst van het Europees Parlement.

Bron:

http://www.digimedia.be/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!