Naar aanleiding van de discussie Hoe laat e-mail versturen? hier op Marketingfacts vroeg ik mij af hoe laat je een persbericht moet versturen. Ik had dat gisteren bij de hand om Feeder 2.0 over het voetlicht te brengen. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de resultaten, misschien heb je er wat aan als ik de details op rij zet.
Tijdstip en reacties persbericht
Het persbericht (in Word-bijlage) heb ik gisteren, woensdag 12 april, om 9.00 uur aan 140 e-mailadressen verstuurd. De ontvangers waren divers, van weblog tot tijdschrift tot nieuwsportal. Kort na verzending pikte Computer Idee het bericht als eerste op. Ook Dagelinks en Breekpunt waren er al snel bij.
Telefonische interviews Emerce en Planet
Woensdag aan het eind van de middag belde Emerce. Dat stukje stond om 00.00 uur vannacht online. Dus ook vandaag, 13 april, had het persbericht weer een mooi onderkomen gevonden. Om 9.00 uur vandaag belde Peter Olsthoorn van Planet en schreef een aardig stukje, inclusief bandopname. :-)
Resultaat so far
Gisteren eindigde Feeder de dag met ruim 2 x zoveel bezoekers als normaal. Vandaag, 12.00 uur, zit het bezoekersaantal al op het niveau van de hele woensdag. Verantwoordelijk voor dit extra verkeer zijn Emerce (175), Breekpunt (151), Planet (146) en Computer Idee (106). Wat ook hielp is dat ik gistermiddag Nieuwsbank.nl ook een bericht stuurde, zij hebben het vanaf vanochtend 7.00 uur opnieuw verder verspreid. Wil je weten hoe je een goed persbericht schrijft, stuur me dan een mailtje en ik stuur je mijn schrijfsel toe. :-)