Een ‘Long Tail’ vol spelvouten

30 januari 2006, 13:48

Volgens een overzichtje van Google is pakweg 1 op de 4 zoekopdrachten naar Britney Spears verkeerd gespeld. (Het overzicht toont 635199 zoekacties in 593 varianten, waarvan er slechts 488941 correct gespeld zijn.)

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

4 Reacties

    mangold

    Toevoeging: wellicht is het percentage nog hoger, want het is toch wel heel opvallend dat alle spelfouten hier in de voornaam zitten.


    30 januari 2006 om 13:59
    Simon Koelewijn

    “buttney spears” Juist… :’-)

    Toch maar eens op mijn spelling gaan letten als ik wat zoek, alles wordt opgeslagen… ;o Wel een mooie weergave van het correctie-systeem van Google, werkt erg goed als ik het zo zie. Zelfs de domste fouten worden er nog uit gehaald.


    30 januari 2006 om 14:37
    Patrick

    Doe je er verstandig aan om hoog te scoren in google met spelvouten? Klikt iedereen gelijk bij een spelfout op het correctiewoord of bekijken ze de zoekresultaten?

    Het is natuurlijk de vraag of het wenselijk is om spelfouten op je sites te zetten, omdat dit voor een ‘normale’ bezoeker slordig over komt. Maar het is (vermoedelijk) makkelijker om nummer 1 te staan op de term “brittany spears” dan “britney spears”. Heeft er al iemand een bewuste spelfouten strategie voor zijn sites?


    30 januari 2006 om 14:56
    mangold

    @Patrick: Iemand die met een spelfout in Google op één van je pagina’s terecht komt, denkt natuurlijk dat [em]zijn[/em] spelling de correcte is. En vindt ’t irritant om op zijn fout gewezen te worden.


    30 januari 2006 om 15:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!