Je bekijkt een artikel van BBP Media
partner

Een bedrukt t-shirt laat zien waar je voor staat

Dat een t-shirt ooit gewoon een simpele basic was en meer ook niet, weet bijna niemand zich meer te herinneren. Sinds een creatieve geest heeft bedacht dat je dit eenvoudige kledingstuk een heel stuk leuker en opvallender kunt maken met een persoonlijke opdruk, is het t-shirt hét ideale medium geworden om te laten zien waar je voor staat.

2 mei 2022, 15:54 225 x gelezen

Van je favoriete foto tot een politiek statement en van sportheld tot zakelijke slogan: via een t-shirt kun je alles uitdragen wat je maar wilt en ondertussen is het nog functioneel ook. Het t-shirts bedrukken is dan ook niet meer weg te denken uit onze omgeving en populairder dan ooit. Want dankzij steeds betere druktechnieken zijn de creatieve mogelijkheden bijna onbegrensd.

Bezint eer ge print!

Wil je dat je boodschap lang ‘fris’ blijft en niet na drie keer dragen en vijf keer wassen al rijp is voor de zak van Max? Dan moet je om te beginnen kiezen voor kwaliteit. Een open deur misschien, maar voor bedrukt textiel wel een absolute must. Er zijn genoeg aanbieders op de markt die garant staan voor een goed product, al zal de keuze bij een groter zijn dan bij de ander. Een t-shirt van goede kwaliteit hoeft niet per se duur te zijn, er zijn beslist laaggeprijsde shirts die zich met de beste merken kunnen meten, zoals het populaire Gildan Softstyle. Wie toch liever gaat voor de zekerheid van een bekende naam, zal Fruit of the Loom vaak tegenkomen – een bestseller die in tientallen kleuren op de markt is.

Waar de bedrukte t-shirts ook voor bedoeld zijn, je wilt sowieso dat de kwaliteit van het materiaal én de opdruk gegarandeerd is. Zoek dus een aanbieder die zich op dat vlak al heeft bewezen en check bijvoorbeeld eens een aantal reviews om daar een beeld van te krijgen.

Spelen met mogelijkheden

Heb je eenmaal besloten dat je een t-shirt wilt laten bedrukken, dan kom je voor een aantal keuzes te staan. Van welk materiaal moet het shirt bijvoorbeeld zijn? Voor een sportshirt is polyester heel geschikt, maar voor een relatiegeschenk wordt vaak katoen gebruikt. En er zijn natuurlijk meer materialen en combinaties. Er bestaan zelfs t-shirts van karton! De eigenschappen van het materiaal moeten een beetje bij het beoogde gebruik passen en een goede aanbieder kan daarover deskundig adviseren.

De volgende vraag is: wat komt erop te staan en waar precies? Ook hier zijn er allerlei opties, van een borstbrede tekst of foto op de voor- en achterzijde tot een specifieke print op de mouw of elders. Je kunt er alle kanten mee op en het mooie van t-shirts is dat een print of bedrijfslogo ook lekker groot zichtbaar kan zijn. Hierdoor valt alles wat je wilt uitdragen extra op! Dat is zeker interessant voor bedrijven of organisaties die hun logo tijdens een evenement of presentatie duidelijk in beeld willen brengen en hun merk een boost willen geven.

TIP. Houd er wel rekening mee dat een opdruk enigszins in verhouding moet staan tot de maat van het t-shirt. Zoals met alles, is te klein of te groot meestal niet mooi. Let ook op dat een gekleurde tekst of kleurenopdruk niet wegvalt tegen de eigen kleur van het t-shirt.

Bestellen in eenvoudige stappen

Om precies het bedrukte t-shirt te krijgen dat je voor ogen hebt, werken sommige aanbieders met een handig online stappenplan. Dat begint dan natuurlijk met het selecteren van een specifiek shirt. Vervolgens kun je alle details aangeven, zoals de gewenste kleur en plek voor de opdruk, de maat (of maten), de hoeveelheid en een uiterste leverdatum. Ten slotte moet je nog een een bestand uploaden met het logo, de tekst of de print en dan ontvang je vrij snel een digitale drukproef ter controle – soms al binnen 24 uur. Na akkoord start de productie, zodat je binnen de kortste keren de bedrukte t-shirts in huis hebt. De betere aanbieders hebben bovendien experts in dienst die perfect kunnen adviseren als je er even niet uitkomt. Zo is het samenstellen en bestellen van een bedrukt t-shirt dus eigenlijk een fluitje van een cent. Ben je ongeduldig en wil je precies weten hoe het staat met je order? Dan log je gewoon even in op je eigen account, waar je uiteraard dag en nacht terecht kunt voor actuele informatie.

Dit artikel verschijnt op initiatief van ISM eCompany.

BBP Media is een onafhankelijk B2B-mediabedrijf, dat al meer dan tien jaar is gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richt BBP Media zich op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en de customer service branche. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met de Global E-commerce Summit in Barcelona en de website E-commercefacts.com een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Voor vergaring en ontsluiting van de vakinformatie werkt BBP Media nauw samen met branchepartijen zoals verenigingen en associaties. Tot het portfolio van BBP Media behoren onder meer MarketingTribune, Shopper Marketing Update, Twinkle en CustomerFirst.

Categorie
Credits

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!