eBase vergelijkt 25 grootste internetbureaus

10 maart 2005, 03:41

eBase vergelijkt 25 grootste internetbureaus

De 25 grootste full service internetbureaus van Nederland zijn onder de loep genomen. In de eBase Bureauwijzer 2005 geven de bedrijven onder andere aan hoe ze zich onderscheiden van andere bureaus. Ook vermelden ze wie hun belangrijkste klanten zijn, met welke vijf woorden ze het best te karakteriseren zijn en wat hun ambities zijn voor het komende jaar. Het onderzoek heeft tot doel meer duidelijkheid te scheppen in de onoverzichtelijke wereld van webdesign- en developmentbureaus.

eBase is sinds vandaag de nieuwe naam van Bedrijfsleider.nl

Het onderzoek wordt gepresenteerd via een rich internet application. Op de website www.ebase.nl kunnen de resultaten op die manier snel met elkaar worden vergeleken via een zogenaamde rich internet application. Hiermee kan de bezoeker zeer snel schakelen tussen de antwoorden en de bureaus in kwestie. Tevens kan het onderzoek (94 pagina’s) er gratis gedownload worden.

Tot de 25 ondervraagde bureaus behoren de Top-10 bureaus uit de categorie Webdesign & Web Development. Deze ranglijst werd door het vakblad Emerce eind 2004 gepubliceerd in de Emerce Top 100. Op basis van bedrijfsgrootte, portfolio, klanten en activiteiten selecteerde eBase daarbij nog 15 bureaus om tot de Top-25 te komen. Als criterium werd gehanteerd dat de bureaus in kwestie full service internetbureaus moesten zijn. Dat wil zeggen: bureaus die zich specifiek met internet bezighouden en daarbij zowel strategie, vormgeving als techniek in huis hebben.

Het onderzoek is aangevuld met de mening van enkele deskundigen en professionals over de vraag “waar staat internet in 2010?”. Onder hen ook, wie kent hem niet, Marco Derksen.

eBase: de nieuwe naam van Bedrijfsleider.nl

Het onderzoek is gestart door Bedrijfsleider.nl, de website die toonaangevende internetprojecten in kaart brengt. Vanaf vandaag zal deze site echter verder gaan onder de naam “eBase”. De naamswijziging was nodig omdat de oude naam niet altijd even duidelijk bleek. Bij een deel van de doelgroep stond de site bekend als “die site met die vreemde naam”, en belden er ook nogal wat mensen op met de meest krankzinnige klachten, in de veronderstelling een echte bedrijfsleider aan de lijn te krijgen.

Om verdere verwarring te voorkomen, is besloten afscheid te nemen van de naam Bedrijfsleider.nl ten gunste van de nieuwe naam eBase (spreek uit: ie-bees).

Categorie
Tags

9 Reacties

    media

    Complimenten Anders, ziet er erg goed uit!


    10 maart 2005 om 05:52
    traffic4u

    Zeker complimenten, ziet er goed uit, alleen had ik pagina 11 en 12 eruit gelaten 😉


    10 maart 2005 om 06:05
    nikao

    interessante info en de navigatie is zeer leuk gedaan.. complimenten inderdaad 🙂


    10 maart 2005 om 06:05
    Christ / Adverto

    Netjes Anders! Gefeliciteerd met de oplevering!


    10 maart 2005 om 06:29
    jorrit

    knappe prestatie anders!


    10 maart 2005 om 06:59
    Eduys

    Fraai stukje werk Anders. Mijn complimenten.


    10 maart 2005 om 07:19
    schief

    Onwijs leuk speleding ook, je vergeet haast te lezen 😉


    10 maart 2005 om 07:50
    eric

    complimenten.

    wat me wel opvalt is de totale absentie van webbureaus van buiten de Randstad (op 1 in Nijmegen en 1 in Groningen na dan).

    Is er geen noemenswaardige internet activiteit in bijvoorbeeld de technologiestad Eindhoven e.o. of in het Oosten?

    (al snap ik dat het onderzoek daar niet op ge-end was)


    10 maart 2005 om 09:27
    eric

    Ja, en dan vraag ik me toch af waar bedrijven buiten de Randstad hun account onderbrengen. Ik kan me nl. niet voorstellen dat bedrijven ‘in de provincie’ geen Internet activiteiten ontplooien, maar ook niet dat zij allemaal zich tot de ‘grachtengordel-bureaus’ wenden. Ik heb voor de aardigheid eens de webdesign.pagina.nl doorgeklikt, maar dat zijn voornamelijk kleine bedrijven of eenmanszaken. Ik zou daaruit moeten concluderen dat er in de provincie dus nauwelijks noemenswaardige (vanuit dat oogpunt) webvakbedrijven zijn?

    Verder is het inderdaad een zeer ondoorgrondelijke markt. Zelfs het in kaart brengen van webbureaus in Eindhoven is al een hels karwei… en dan hebben we het nog niet eens over bedrijfsgegevens…


    10 maart 2005 om 13:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!