E-mailmarketing meer innovatief

22 augustus 2007, 05:26

De jury van de EMMA’s heeft een keuze gemaakt uit de inzendingen. In totaal zijn vijf cases aangewezen die in aanmerking komen voor een EMMA. De prijzen voor de beste e-mailmarketingcampagnes van Nederland worden uitgereikt tijdens de De Zesde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 6 september 2007 plaatsvindt in Archeon in Alphen aan den Rijn.

De winnaars in alfabetische volgorde zijn:

1. bol.com (Case: Introductie online magazine BOMVOL)

2. Grolsch (Case: Bier mag weer gezien worden)

3. Transavia (Case: Jouw foto op ons vliegtuig!)

4. Unilever (Case: Life & Cooking)

5. VNU Exhibitions (Case: De digitale relatiekaart)

De jury – die bestaat uit Marc Borgers, voorzitter van EMMA-nl, Beer Flik van Dynamic Zone, Peter Joziasse van TNT Post, Michel Schaeffer van bol.com en Paul Petermeijer van BBP – heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:

1. effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)

2. creativiteit (o.a. opmaak, lay-out, content)

3. inzet van middelen (o.a. personeel, budget)

4. onderdeel van totale communicatie

5. functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)

6. innovatieve elementen, is het vernieuwend

7. de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)

8. resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen

Dit jaar zijn er rond de veertig inschrijvingen binnengekomen. ‘E-mailmarketing wordt steeds meer een geïntegreerd onderdeel van de hele marketingcommunicatiemix. Een campagne zonder e-mailmarketing is bijna niet meer denkbaar’, zo stelt juryvoorzitter Marc Borgers. Borgers: ‘De ingezonden cases zijn stuk voor stuk van een goed niveau. De cases zijn zeer gedegen en effectief qua uitvoering. Het innovatie component wordt steeds verrassender, je ziet dat bedrijven steeds meer experimenteren met nieuwe technieken. Wel moet worden opgemerkt dat bij het testen van e-mailmarketing nog winst te boeken valt’.

Alle winnaars zullen een presentatie verzorgen tijdens de conferentie. Na de presentatie is er gelegenheid tot het stellen van vragen. Aan het einde van de dag wordt duidelijk wie de gouden, zilveren of bronzen EMMA ontvangt. Dit kunnen overigens uiteindelijk meerdere winnaars zijn van één “kleur” (goud, zilver of brons)

Bas Ter Burg
Managing director bij Add to Favorites BV

Bas Ter Burg (1970) is managing director bij Add to Favorites (www.addtofavorites.nl). Add to Favorites helpt organisaties bij het opbouwen en onderhouden van langdurige, persoonlijke klantrelaties. Waardevol zijn voor jouw klanten kan alleen met goede communicatie op álle momenten van klantcontact. Juist daarom is e-mail een onmisbaar kanaal: het stelt je in staat persoonlijk en op het juiste moment te communiceren. Zowel met e-mailmarketing als met transactionele e-mail. In de samenwerking met onze klanten realiseren wij met specialistische adviezen, techniek én uitvoering alles wat nodig is voor de juiste boodschap wanneer het die ene ontvanger uitkomt. Add to Favorites – dé e-mailspecialist

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Bas, ik zag deze lijst van winnaars al voorbij komen op andere sites maar kon werkelijk nergens iets inhoudelijks vinden over waarom ze nu hebben gewonnen. Kun jij daar wellicht iets over zeggen?


    22 augustus 2007 om 05:41
    basterburg

    @Marco. aangezien ik -vreemd genoeg 😉 – niet in de jury zit heb ik zelf geen enkel idee… heb daar zelf ook wel vragen over omdat in mijn ogen een aantal campagnes niet enkel en alleen e-maillike zijn. maar ik kan me daarin vergissen. heb dus links en rechts wat telefonen gepleegd om erachter te komen dus ik hoop daar vandaag via een reactie nog antwoord op te geven.


    22 augustus 2007 om 05:50
    Wouter

    Iemand van bol.com in de jury en bol.com als een van de genomineerden. Opvallend 🙂


    22 augustus 2007 om 06:41
    basterburg

    @marco: ik heb net verzekerd gekregen dat ik (hoogstwaarschijnlijk) deze week nog een update krijg over het hoe en waarom. dan zal ik dit direct bijwerken in dit artikel.


    22 augustus 2007 om 07:03
    media

    @Bas: top, we wachten even af!


    22 augustus 2007 om 07:14
    basterburg

    @joris: opschepper 😉 zoveel meer staat daar ook nog niet.


    22 augustus 2007 om 16:56
    Joris

    @Bas: zoals het “gezegde” luidt: “eerst kijken, dan zeiken” 😉

    Het artikel geeft aan wat er gebeurt en inmiddels staan 4 van de 5 cases er ook op, de laatste is onderweg.


    23 augustus 2007 om 07:50
    evroekel

    Ik ben van begin af aan enthousiast over Bomvol, ik zet in op Goud voor Bomvol. Maar met Michel Schaeffer van bol.com in de jury, voorzie ik helaas al weer een discussie.


    24 augustus 2007 om 13:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!