Dutchcowboys groter dan Adformatiegroep?

30 juli 2005, 20:44

Dutchcowboys groter dan Adformatiegroep?

Collega marketingblog Dutchcowboys is met 515.000 impressies per maand groter dan alle online titels van de Adformatiegroep bij elkaar. Adformatie.nl (300.000 impressies), Marketing Online (85.000 impressies), Communicatie Online (50.000 impressies) en Sales Online (17.000 impressies) komen samen op 452.000 impressies per maand. Dit blijkt uit de meeste recente Ratecard van WebAds, sinds kort het advertentienetwerk van de cowboys.

Wel vreemd dat het bereik (25.000 unieke bezoekers per maand) dan weer een stuk lager ligt dan het bereik van de online titels van de Adformatiegroep. Tikfoutje misschien?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Anders

    Die impressies van WebAds zijn een raadselachtig iets. Adformatie heeft een uniek bereik van 115.000 bezoekers per maand. Het toont op elke pagina 3 banners. Al zou elke unieke bezoeker slechts 1 pagina bekijken, dan kom je al uit op minimaal 345.000 impressies.

    WebAds telt er 300.000.

    Schiet mij maar lek.


    31 juli 2005 om 07:53
    Slimpie

    Een impressie (pageviews) zegt niets over het aantal banner vertoningen slimpie. Schieten dus maar !


    31 juli 2005 om 12:02
    Henk

    Jeetje, jullie houden de boel wel bezig zeg. 😉 Maar vooruit, pageviews DC kloppen, unique visitors is duidelijk een typo!

    Anders jouw discussie is exemplarisch, Eén pageview kan bestaan uit meerdere ad impressies, indien er verschillende advertentieposities op de pagina voorkomen. Ergo met 3 posities kun je met 500.000 pageviews dus 1.5 mio ad impressions hebben.


    31 juli 2005 om 18:00
    koningwoning

    Anders – het gaat daar echt om pageviews. NIET om adviews.

    Marco – de reden dat je dus niet een mediabureau gericht op digitale media zou moeten beginnen is omdat je kennelijk de grondbeginselen niet eens snapt – één van de belangrijkste dingen is reach. Deze is véél groter op adfo dan op DC.

    Daarbij, reken met mij mee:

    Als er 25.000 man 515.000 pageviews genereren, dan ziet men gemiddeld 20,6 pagina’s. Als je daarbij nagaat dat onderzoek van Unilever en MSN heeft uitgewezen dat na 5 à 6 maal zelfs de brandingwaarde is uitgewerkt….. dan kun je nagaan dat er per adverteerder maar hoogstens 125 a 150 K views interessant zijn.

    Doen we hetzelfde rekensommetje voor Adfo, dan zie je dat adfo op die manier alle 300 K views kwijt kan bij één adverteerder (op een branding campagne weliswaar)……

    Maarja, als jij wilt dat DC groter is, dan mag jij dat best denken…….


    1 augustus 2005 om 09:01
    Roy Huiskes – chapter42

    en koningwoning, wat nou als er een banner rotatie systeem achterzit? en er tegelijk 3 merken gebrand worden?


    1 augustus 2005 om 19:54
    Kasper Katje

    toch beter je huiswerk doen winterkoninkje voordat je een anders de les leest of simpelweg even lezen (zoals Anders ook al quotte):

    Impressie

    Ad impressions of impressies, wil zeggen, de uitingen die daadwerkelijk zijn vertoond aan de bezoeker, ook wel vertoning of reclamecontact genoemd. Eén pageview kan bestaan uit meerdere ad impressies, indien er verschillende advertentieposities op de pagina voorkomen.


    1 augustus 2005 om 21:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!