Downloaden niet van invloed op cd-verkopen

Downloaden niet van invloed op cd-verkopen

In tegenstelling tot wat de muziekindustrie beweert heeft het downloaden van muziek via internet nauwelijks invloed op de cd-verkopen. Dit blijkt uit een onafhankelijk onderzoek van de universiteiten van Harvard en North Carolina.

Bij dit onderzoek werd de nadruk gelegd op de vraag of de downloader van de muziek de cd zou hebben gekocht als de mogelijkheid tot downloaden niet bestond. De onderzoekers kwamen tot hun conclusie door te meten welke muziek er gedownload werd en dit te vergelijken met de verkoopcijfers. De invloed van de downloads was niet of nauwelijk terug te vinden in de verkopen. 

Bron:
http://news.com.com/

Zie ook:
http://www.zdnet.nl/

Via:
eMagazine van De Digitale Revolutie


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.