Download nu de Special over contentmarketing!

4 januari 2017, 09:30

The proof of the pudding is in the eating, zo luidt het gezegde. Dus hoe breng je het gedachtegoed aan de man dat je met teksten en beelden je producten aan de man kunt brengen? Juist: met teksten en beelden. Vandaar dat er zo enorm veel content bestaat over contentmarketing. Contentmarketeers moeten wel – je vertrouwt toch ook geen schoenmaker die geen schoenen draagt.

Download de Special

Content over contentmarketing

En wij doen er vanuit Marketingfacts mee aan de stroom van content. Sterker nog, een recente tweet leerde ons dat Coosto met zijn socialmediamonitoring had achterhaald dat wij met – samen met Emerce en Marketingtribune – de meeste content over contentmarketing genereren.

Er is overigens een tweede reden voor de grote aandacht die het onderwerp krijgt en dat is dat het een relatief nieuw vakgebied is. Natuurlijk, de Michelingids bestaat al meer dan een eeuw en de Allerhande al ruim 50 jaar, maar de vrijheid die digitale en social media geven om onze content rechtstreeks bij de consument te krijgen, hebben deze ’tak van sport’ een serieus nieuw kanaal gemaakt voor menig merk en marketeer.

De aandacht is dus logisch. Maar in deze Special wilden we wel een stapje maken voorbij de ‘5 tips om aan de slag te gaan met contentmarketing’. Dat stadium hebbe we immers wel gehad. Daarom vind je hier artikelen die verder kijken.

Mediamerken

Er zijn bijvoorbeeld artikelen over de mediamerken NOS op 3, Mindshakes en de tabloid Daily Mail. Als elk bedrijf een mediabedrijf moet worden, zoals wel wordt betoogd, dan kunnen we van hen iets leren.

Maar er wordt ook beschreven hoe jouw content past in het grotere geheel. En waarom je content niet (alleen) moet inzetten om te zenden, maar (vooral) om te ontvangen. Om te leren van je doelgroep: wat vinden ze interessant en wat zegt dat over hen? En hoe kan ik dat gebruiken in mijn verdere (content)marketing?

Daarnaast lees je waarom je nooit genoeg content kunt maken, mooie cases, handige how-to’s en zes voorspellingen voor contentmarketing in 2017. In totaal krijg je 13 artikelen waarmee we je hopelijk helpen zelf ook een stap te maken met de inzet van contentmarketing voor jouw merk of organisatie.

Veel leesplezier!

Download de Special

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!