Douwe Egberts verliest koffieruzie op internet

Douwe Egberts verliest koffieruzie op internet

Douwe Egberts heeft het kort geding verloren wat het had aangespannen tegen een van haar dealers op de zakelijke markt. De koffiebrander wilde via de rechter voorkomen dat Capriole Coffee-Service het merk Douwe Egberts gebruikt als zoekwoord voor zoekmachine-advertenties op internet.

Via: NU.nl

Zie ook: vonnis (pdf) op Webwereld


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Het vonnis is wel logisch natuurijk. DE staat immers ook toe dat de koffiebrander de naam DE op andere reclame uitingen toestaat zoals folders.
    Ik zit echt te wachten op een rechtszaak van merk A tegen merk B omdat merk B de merknaam van merk A gebruikt terwijl ze concurrenten zijn. Dat gebeurt nog steeds bij Google.
    Zo adverteert Speurders met de zin: Dé marktplaats.

    geplaatst op
  • Jacobien, er zijn al wel diverse rechtzaken geweest. Zoals ik hier al aangaf verloor, verloor en won Google in diverse rechtzaken. En ik merk inmiddels zelf als ik merknamen wil gebruiken in Google Adwords dat deze niet altijd worden geaccepteerd. Blijkbaar wordt er dus al wel gecontroleerd.

    geplaatst op
  • @Marco
    Dat zijn buitenlandse rechtszaken.

    geplaatst op
  • Vriendin van me doet daar de griffie, ben bang dat ik haar toch moet vertellen dat het vindeN.nl is en niet vindeZ.nl :-)

    geplaatst op
  • Interessant, zal de PDF zeker gaan lezen. Ik ben benieuwd of merkroof nu een hogere vlucht gaat nemen.

    Overigens heeft Marktplaats per spoedinschrijving het woordmerk 'marktplaats' sinds 1 januari j.l. in bezit. Verschillende (opeenvolgende beeldmerken) en de URL waren al langer in bezit. Overigens 2: Marktplaats wil erg graag .eu hebben. Van de 16 aanvragen die bij EURid liggen zijn er 15 afkomstig uit Emmeloord. :-)

    geplaatst op
  • Het automatisch merken blokkeren loopt overigens nog voor geen meter bij Google.

    Deze week werd het woord 'partner' geweigerd. Op zich is het ontheffing aanvragen geen probleem. Maar een aantal weken geleden liep het nog vreemder. Een advertentie werd niet vertoont ondanks dat deze wel goedgekeurd was. Het hulppragramma gaf aan dat dit kwam door het gebruiken van een merknaam in de advertentietekst. Dit was niet gemeld bij het aanmaken en ook was de advertentie zoals gezegd niet afgekeurd.

    Het ging hier om het 'merk' speeddating. Navraag bij de support van Adwords leerde me dat 'speeddating' een merknaam in Frankrijk was......Notabene het land waar bij wet het gebruik van dit soort engelse woorden verboden is!

    Na uitleg dat onze campagne toch echt op Nederland en Nederlandse taal gericht was werd de advertentietekst uiteindelijk toch vrijgegeven.....

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.