DoubleClick vernieuwt Dartmail
DoubleClick frist zijn Dartmail e-mailplatform op. De software moet nu beter aansluiten bij andere DoubleClickproducten. De opgefriste versie heet Dartmail 4.0 en integreert volgens DoubleClick nu beter met bijvoorbeeld Ensemble (software voor campagne management) en ChannelView (een instrument om de effecten van crossmedia te analyseren).
De nieuwe software maakt het vooral mogelijk om multichannelcampagnes te ontwikkelen en te volgen. Eerdere aanpassingen richtten zich vooral op doelgroepbereik. DoubleClick implementeerde eerder de dienst SiteAdvance in Dartmail, een instrument voor webanalyse. Het Amerikaanse bedrijf concenteert zich meer en meer op advertentietechnologie, afgelopen zomer ontwikkelde het mediabureau een rich media platform, DartMotif genaamd, waarmee marketeers rich media-uitingen kunnen maken, uitzetten en de resultaten kunnen meten. 300 klanten maken gebruik van Dartmail, waaronder uitgeverij Primedia, Proctor & Gamble en FedEx. De inkomsten van Dartmail zijn dit jaar tot nu toe 9,2 miljoen dollar, dat is 9 procent minder dan vorig jaar.
Bron: Adfoweb