Diesel meest coole merk van Nederland

4 januari 2006, 07:53

Diesel meest coole merk van NederlandDe tweede CoolBrands Publieksverkiezing in Nederland heeft Diesel als nieuwe winnaar opgeleverd. Diesel neemt de toppositie over van Apple, dat in 2004 nog door het publiek verkozen was tot meest coole merk.

In 2005 is eveneens een eerste Europese verkiezing gestart, die dit jaar vervolg krijgt in 14 Europese landen. Deze eerste Europese editie leverde Google als absolute winnaar op. Google scoorde ook in de Nederlandse verkiezing al hoog met een derde plaats, achter Diesel en iPod. Opvallend is verder de hoge positie van Monsterboard.nl in de Nederlandse top tien als enige echte business to business merk.

De Nederlandse- en Europese CoolBrands-verkiezing zijn een initiatief van Cool Unlimited en heeft tot doel inzicht te geven in de merken die op dit moment in Europa als cool worden ervaren. De uitslagen zijn gebaseerd op de mening van meer dan 40.000 Europeanen in 9 landen.

Ranglijst

De volledige top 10 van Nederland en Europa zagen er als volgt uit:

Nederland 2005:

1. Diesel

2. iPod

3. Google

4. Puma

5. Apple

6. adidas

7. PlayStation

8. Monsterboard

9. Ben & Jerry?s

10. IKEA

Europa 2005:

1. Google

2. iPod

3. Nokia

4. adidas

5. Nike

6. Diesel

7. Puma

8. Sony

9. Ray Ban

10. Gucci

Europees vervolg

Begin 2006 krijgt de eerste Europese verkiezing een vervolg en wordt de European CoolBrands Election in 14 Europese landen voortgezet. In de eerste helft van 2006 wordt de tweede editie van het CoolBrands boek in Nederland gelanceerd, met de uitslag van de verkiezing en een beschrijving van een aantal van de coolste merken van Nederland. Deze editie is Engelstalig en zal wederom verkrijgbaar zijn in de betere boekhandel en via www.coolunlimited.org

Bron: Persbericht

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mike

    Coolbrands benaderd bedrijven met het verhaal dat ze uitgeroepen zijn tot cool merk met de vraag of ze een partij boeken willen afnemen. Logisch. Maar ik vraag me af of je ook in het boek komt als je niet betaald.

    Kan iemand mij daar meer over vertellen?


    4 januari 2006 om 14:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!