Dierenbescherming heeft profijt van emailmarketing

3 maart 2003, 12:25

De Dierenbescherming is begin dit jaar met succes van start gegaan met e-mail marketing. Doelstelling bij het inzetten van e-mail is het intensiveren van de relatie met de leden en sympathisanten.

Het medium stelt de Dierenbescherming naar eigen zeggen in staat om tegen significant lagere kosten veel vaker contact te hebben met haar achterban.

Voor de bekostiging van deze nieuwe activiteit wordt de frequentie waarmee het blad DIER wordt uitgegeven, teruggebracht naar viermaal per jaar in plaats van de huidige zesmaal per jaar. Uit de daarmee bespaarde kosten wordt een maandelijkse e-mail nieuwsbrief gefinancierd. Voor strategie, implementatie en verzending van de e-mail nieuwsbrieven heeft de Dierenbescherming gekozen voor Veritate Company.

De eerste resultaten van de e-mail activiteiten van de Dierenbescherming stemmen tevreden. Na verzending van de eerste e-mail nieuwsbrieven nam het website-bezoek gedurende een aantal dagen met 60 procent toe.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!