Del.icio.us krijgt funding
Toen Yahoo Flickr overnam verwachtte ik dat Google Del.icio.us wel voor zijn rekening zou nemen. Er waren geruchten dat Joshua Schachter een hekel had aan GOOG omdat hij ooit afgewezen was voor een baan, maar de match was zo goed. Del.icio.us biedt een schat aan meta-informatie over wat mensen vinden van allerlei websites – informatie waarmee je je zoekresultaten kunt verrijken.
Het loopt anders. Zondag [email][/email]postte Joshua dat hij financiering heeft van een mooie groep investeerders en dat hij de dienst zelf verder gaat uitbouwen.
Wat wel grappig is en wat ik niet wist is dat hij dus tot voor een paar weken Del.icio.us gewoon naast zijn baan erbij deed. Toch mooi als je zo’n service in de avonduren kunt bouwen!
Waarom zou Google Delicious over willen nemen>
Omdat del.icio.us het meest populaire tagweb is en tagging nog wel eens heel populair zou kunnen worden.
En omdat je met behulp van tagging je zoekresultaten kunt verbeteren. People do it better, zeiden ze vroeger bij DMOZ en dat is waar. Mensen kunnen websites beter beoordelen op relevantie dan machines. Omdat er heeeeel veel websites zijn heb je ook heeeel veel mensen nodig die de websites indelen, beschrijven, bespreken – dat is precies wat je doet met tagging.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!