De werking van zoekmachines

De werking van zoekmachines
, Upstream
@marcoderksen

Search Engine Mediabureau Checkit heeft een whitepaper geschreven over de werking van zoekmachines. De paper is gebaseerd op een onderzoek dat Checkit in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen heeft uitgevoerd.

Uit onderzoek van de Nielsen Norman Group blijkt dat het v?nden van een website nog altijd de belangrijkste succesfactor is bij de vraag of een website door gebruikers wordt gewaardeerd. Om een website optimaal vindbaar te maken is kennis over de werking van zoekmachines essentieel.

In de whitepaper worden drie criteria behandeld aan de hand waarvan een zoekmachine een website al dan niet als relevant beoordeelt:

1. het resultaat van body indexatie
2. het gebruik van meta informatie
3. de relaties die een website heeft met andere websites

Met kennis over deze drie beoordelingscriteria kan de webmarketeer zijn website zodanig (laten) aanpassen dat hij optimaal vindbaar wordt bij zoekmachines. Dat zorgt voor een toppositie bij de zoekresultaten, voor meer kwalitatieve bezoekers en natuurlijk voor meer klanten.

Bron:
Persbericht Checkit


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.