De visuele verleidingen in winkels

De visuele verleidingen in winkels
, ING Groep
@evr

De Telegraph is gaan winkelen met Karl McKeever, visual merchandising consultant voor onder andere Marks & Spencer en Sainbury’s. Karl’s taak is winkels zo visueel aantrekkelijk mogelijk te presenteren aan de klant voor een maximale verkoop. De bekende verleidingstruc van vers gebakken brood kennen we, maar ‘triangular balance’ bij de schappresentaties was nieuw voor mij. Volgens Karl biedt the Apple Store in Regent Street de ultieme set verleidingen; “They have turned shopping for geek goods, into a life-enhancing experience. It’s more like Gucci than PC World”. Na het lezen van dit artikel loop ik toch even anders door de Bijenkorf.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.