De veranderende klant

18 juni 2004, 15:51

Vandaag het seminar De veranderende klant bijgewoond (nog bedankt voor de uitnodiging Paul).

Vooral de indrukwekkende presentatie van Michael Tchong, trendanalist en oprichter van Trendscape (San Francisco), heeft me toch weer even aan het denken gezet over de toekomst van interactive marketing. Michael Tchong verzorgde jarenlang de veelgeprezen nieuwsbrief ICONOCAST en is oprichter van onder andere MacWEEK en CyberAtlas. Wellicht dat zijn presentatie binnenkort online staat op mediaplaza.nl.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Paul

    welcome 🙂


    18 juni 2004 om 18:47
    Wilhelm Hochtief

    De presentatie van Tchong was zeker boeiend, maar niet ‘indrukwekkend’; het was wel een van de betere delen van de dag; de workshops waren ook interessant; zelf woonde ik deze dag de workshop bij van o.a. TNO-Telecom over SUMI en die van CheckIT; die van IBM vond ik zwaar tegenvallen (niets nieuws, oude koek van jaren terug); die van Nykamp/Nyboer was op zich eigenlijk wel degelijk indrukwekkend als je ziet hoe geïntegreerd de aanpak al kan zijn (bij een bedrijf als Randstad verrassend, want ik meende dat Total Design daar indertijd ook organisatorisch goed werk had afgeleverd) en bij BCC omdat je het niet verwacht bij eneketen die als prijsvechter overkomt.


    19 juni 2004 om 04:47
    media

    Eerste deel van Tchong’s presentatie was m.i. briljant (deel over time compression); in het tweede deel zakte het niveau door fouten in sheets en uitspraken. Aan de andere kant, welke Amerikaan geeft zijn presentatie in het Nederlands?

    Ik kon helaas niet de hele dag aanwezig zijn dus heb moeten kiezen voor 2 cases. Heb achteraf gekozen voor twee zeer matige cases. In de IBM-case waren eigenlijk alleen de (lig)stoelen wel aardig; inhoudelijk werd er niets nieuws verteld en was het meer een verkooppraatje van IBM. Vervolgens heb ik de Coca Cola-case (gespresenteerd door Clockworks) bijgewoond. Zou een ineressante case zijn geweest als er iets meer cijfers (resultaten) werden besproken. Verder vraag ik me af wat de rol van Clockworks in het geheel is geweest. Voor zover bekend is het idee door een ander bureau gebracht en heeft Coca Cola een hele duidelijke stempel gezet op het geheel.

    Heb goede verhalen gehoord over TNO-case. Helaas gemist dus…


    19 juni 2004 om 06:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!