De Uitgever gaat van print naar online

De Uitgever gaat van print naar online

Fred Sengers (hoofdredacteur MarketingTribune):

Vanochtend op mijn bureau: het laatste nummer van De Uitgever, het vakblad voor de uitgeverijbranche. “Het Algemeen Bestuur van het NUV heeft besloten de printuitgave te staken en het daardoor bespaarde geld te investeren in de verdere ontwikkeling van de website.”

Steeds meer uitgevers zullen zich (moeten) orienteren over hun strategie (zie ook ontwikkelingen bij BusinessWeek) waarbij de keuze voor focus op online een logische stap lijkt.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Hé, da's grappig. Zijn we simultaan aan het posten ;-)

    geplaatst op
  • De uitgevers die het goed doen, gaan juist crossmediaal en zoeken de juiste mix van mediamiddelen en daarbij horende kanalen. Het is helemaal niet voor de hand liggend dat uitgevers hun papieren media volledig opgeven. Vaak zijn andere oorzaken de basis voor een dergelijke stap.

    geplaatst op
  • Ik sluit mij aan bij voorgaande Peter. Het is niet zozeer de focus op een medium (bijvoorbeeld de keus tussen offline en online) maar veel meer de keus voor het juiste platform: hoe bereik je de doelgroep. Uitgevers hebben de content en zoeken de juiste partners om die content te verspreiden. Dat kan online, offline, etc. etc.
    Maar op zich niet verkeerd deze stap. Kennelijk is de website voor de NUV een beter platform. In ieder geval veel succes met deze stap.

    geplaatst op
  • Ik vind het wel een begrijpelijke stap hoor, zeker als je naar de website kijkt......

    geplaatst op
  • De keuze heeft volgens mij ook geen commerciele grondslag, maar is puur het gevolg van budgetkeuzes van het Uitgeversverbond. Wel jammer, De Uitgever was een zeer goed blad.

    geplaatst op
  • Vakprint heeft het op een aantal uitzonderingen na moeilijk. De consumptie van vakgerelateerde content verschuift steeds meer naar on-line of vind de juiste crossmedia verhouding. Wel grappig dat we dan voor dit aardige initiatief applaus geven terwijl de markt ons dagelijks aangeeft dat het heel moeilijk is voor vakbladen om te overleven.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.