De toekomst van moviemarketing

7 april 2006, 04:28

Take the Lead

Vandaag gaat in de VS de film Take the Lead in premiere. New Line Cinema, de studio die deze film heeft gelanceerd, heeft dit keer geen gebruik gemaakt van promotie via RTV en print maar heeft vooral gekeken naar de mogelijkheden van internet.

Zo faciliteert het de internetgebruiker om eigen mash-ups te maken op basis van filmmateriaal. Daarnaast heeft het weblogs en online social communities voorzien mash-ups (gemaakt door bekende DJ’s en VJ’s). De DJ’s spelen de door hen gemaakte mash-ups ook af tijdens hun optredens in clubs. Filmtrailers zijn inmiddels te bekijken via Google Video, iFilm, MySpace, TagWorld en YouTube.

Jammer dat het artikel in New York Times nog geen cijfers kan geven over het behaalde bereik en of dit inderdaad een alternatief kan zijn voor promotie via RTV en print.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!