De toekomst van moviemarketing

De toekomst van moviemarketing

Take the Lead

Vandaag gaat in de VS de film Take the Lead in premiere. New Line Cinema, de studio die deze film heeft gelanceerd, heeft dit keer geen gebruik gemaakt van promotie via RTV en print maar heeft vooral gekeken naar de mogelijkheden van internet.

Zo faciliteert het de internetgebruiker om eigen mash-ups te maken op basis van filmmateriaal. Daarnaast heeft het weblogs en online social communities voorzien mash-ups (gemaakt door bekende DJ’s en VJ’s). De DJ’s spelen de door hen gemaakte mash-ups ook af tijdens hun optredens in clubs. Filmtrailers zijn inmiddels te bekijken via Google Video, iFilm, MySpace, TagWorld en YouTube.

Jammer dat het artikel in New York Times nog geen cijfers kan geven over het behaalde bereik en of dit inderdaad een alternatief kan zijn voor promotie via RTV en print.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.