• Mobile
    wordt gesponsord door

De toegevoegde waarde van RFID?

De toegevoegde waarde van RFID?
, ING Groep
@evr

Gisteren plaatsen we een artikel over de boycot van Tesco vanwege het gebruik van RFID-tags. Vandaag zet Emerce een artikel online waarin Getronics en de Mercurius Groep aangeven zich met hun RFID-producten juist te richten op de eindgebruiker. “Wij willen ons richten op personen en stellen de beleving van personen centraal, wanneer het gaat om rfid’ zegt Robert Boekestijn, sales manager van Mercurius.

Nu dacht ik de eindgebruiker is de klant die de RFID-tag bij zich draagt, maar ik kom vervolgens nergens in het artikel de toegevoegde waarde voor deze persoon tegen.

Op een beurs kunnen exposanten zien welk type bezoeker er in de stand is geweest en kunnen bijvoorbeeld een bezoeker die lang is blijven hangen en blijkbaar erg ge?nteresseerd was achteraf een mailing sturen, zo stelt het artikel. Transacties kunnen via de rfid-pas direct bij de stand verricht worden en bij de uitgang krijgt de bezoeker een printje met zijn bezoekgedrag op de beurs.

Waar is nu de echte toegevoegde waarde voor de bezoeker die doodleuk die RFID-tag bij zich draagt? Als dat enkel het versimpelen van transacties is, is het nogal mager. Wat moet ik als klant met een printje van mijn bezoekgedrag op de beurs?

Kunnen we misschien de klant weer even centraal gaan stellen en met toegevoegde waarde voor de echte eindgebruiker komen?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Er stonden inderdaad weinig voorbeelden in van de zaken die volgens Getronics en Mercurius voordelig zouden zijn voor de eindgebruiker.

    Helaas is de eindgebruiker van bovenstaand stukje ook niet verder op weg geholpen. Want de opgeworpen vraag wordt door niemand (Getronics of Mercurius) beantwoord.

    Het Emerce-bericht heeft een update gekregen. Met nog enkele voorbeelden waarvan beide bedrijven denken dat het voor de eindgebruiker interessant is. Voor geinteresseerden, hier de link: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=458722

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.