De rol van search in het koopgedrag van consumenten

De rol van search in het koopgedrag van consumenten

De rol van search in het koopgedrag van consumenten

comScore Networks heeft deze week resultaten gepubliceerd uit The Role of Search in Consumer Buying, een recent door Google gesponsorde studie naar de invloed van online search (exclusief vergelijkingssites) op het online en offline koopgedrag van consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat maar liefst 25% van de zoekopdrachten direct leidt tot een aankoop gerelateerd aan de zoekopdracht. 37% daarvan rondt de aankoop online af; 63% gaat uiteindelijk offline voor de definitieve aankoop. De resultaten zijn gebaseerd op ruim 552 miljoen zoekopdrachten van Amerikaanse internetgebruikers in de periode november-december 2005 (verdeeld over 24 zoekmachines en 11 produktcategorieen).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.