De rol van search in het koopgedrag van consumenten

24 maart 2006, 06:45

De rol van search in het koopgedrag van consumenten

comScore Networks heeft deze week resultaten gepubliceerd uit The Role of Search in Consumer Buying, een recent door Google gesponsorde studie naar de invloed van online search (exclusief vergelijkingssites) op het online en offline koopgedrag van consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat maar liefst 25% van de zoekopdrachten direct leidt tot een aankoop gerelateerd aan de zoekopdracht. 37% daarvan rondt de aankoop online af; 63% gaat uiteindelijk offline voor de definitieve aankoop. De resultaten zijn gebaseerd op ruim 552 miljoen zoekopdrachten van Amerikaanse internetgebruikers in de periode november-december 2005 (verdeeld over 24 zoekmachines en 11 produktcategorieen).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!