De opmars van RFID

16 september 2004, 03:50

De opmars van RFIDRadio Frequency Identification (RFID) gaat onze wereld veranderen. De chip van klein formaat biedt grote mogelijkheden voor fabrikanten, groothandel en detaillisten. Te denken valt aan voordelen als traceerbaarheid van producten, diefstalpreventie en versnelling van het logistieke proces. Maar wat is de ROI? En hoe zit het met de consument? Zit die ook op RFID te wachten? En is er al wetgeving op het gebied van privacy?

De presentaties van het vorige week gehouden seminar De opmars van RFID, staan inmiddes online en zijn absoluut de moeite waard. Meer weten over RFID? Bezoek dan ook het RFID-weblog van Emerce.

Via: Frankwatching

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    cellspace

    Het is niet alles hallelujah wat er blinkt echter: vooral in de VS is er een groeiende backlash die vooral uit de evangelische hoek komt en die RFID ziet als “the mark of satan” uit Openbaringen. Voor hier onderdrukt gelachen wordt (haha evangelisch) wijs ik er maar even op dat het de evangelicals zijn geweest die met een woeste grassroots campagne de winst voor Bush hebben binnen gesleept.


    13 november 2004 om 17:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief