De oplossing voor RSS overload?

De oplossing voor RSS overload?
, ING Groep
@evr

De meeste e-mailgebruikers kennen het verschijnsel; je inbox staat vol met nieuwe berichten en heb je er net twee afgehandeld komen er vier nieuwe berichten binnen. Je wordt overladen met informatie. RSS was wat dat betreft een verademing. Je maakte zelf uit van wie je informatie ontving en het was lekker overzichtelijk. Mening blogger weet inmiddels dat dit van korte duur is. Voordat je het weet heb je een scala aan rss-feeds in je reader staan en komen er dagelijk zoveel berichten binnen dat het ook daar onmogelijk is om alles goed in de gaten te houden.

Via adverto werd ik geattendeerd op een nieuwe techniek genaamd attention.xml die wellicht een oplossing hiervoor biedt.

Volgens Technorati’s developers wiki is het “an open standard, built on open source, that helps you keep track of what you’ve read, what you’re spending time on, and what you should be paying attention to”.

Alle feeds en alle posts die je leest worden hi?rarchisch bijgehouden. Per feed en per post wordt informatie opgeslagen over de laatste keer dat de feed/post is bekeken, de tijd die dat heeft gekost en ook een eventuele rating van een feed/post. Attention.xml houdt dus bij wat je leest en hoeveel tijd je hieraan besteedt. Gevolg is dat op basis van deze informatie er een advies kan worden gedaan waar je aandacht aan zou moeten besteden!

Een mooie oplossing, dus voor je RSS overload. Als we nu eens al die attention.xml-files via technorati koppelen, krijgen we dan een overall ranking die net zo belangrijk zal gaan worden als Google’s ranking?


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • ...En weer een aanknopingspunt voor een nieuwe Standaard: namelijk om attention.xml-files aan elkaar te knopen en te ordenen.

    Ik ben erg benieuwd of dit aan gaat slaan. Het idee is in ieder geval erg sterk!

    geplaatst op
  • Daar hebben ze overigens al een standaard voor uitgevonden: die heet OPML.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.