De mediarevolutie is in volle gang

28 februari 2006, 06:25

De oplage van de dagbladen (gratis en betaald) daalt, jongeren en vrouwen kijken steeds minder televisie en de mannen zullen op een zeker moment volgen. De radio heeft de klappen van de dalende luistertijd begin jaren negentig al geïncasseerd. De afkalving van de traditionele massamedia begon in Nederland met de komst van internet. Sindsdien zijn consumenten anders gaan communiceren, kopen, spelen, lezen, tv kijken, radio luisteren en informatie verzamelen. Trouw besteedt in het artikel De revolutie is in volle gang aandacht aan het onderwerp (zie ook het dossier Digitaal).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Peter Luit

    Wegener voorziet nog een moeilijk jaar

    Het lopende boekjaar wordt geen feest voor Wegener. De uitgever ziet nog geen verbetering in de advertentiemarkt voor zijn regionale kranten en huis-aan-huisbladen. De personeelsadvertenties zitten in de lift, maar dat is te weinig om de misère elders te dempen. Nu was er het afgelopen jaar al weinig reden tot gejuich. De samensmelting van een aantal Wegenerkranten met het AD heeft € 30 mln gekost en het fusieproduct is nog verliesgevend. In direct marketing viel geen droog brood te verdienen. De enige winstmakers waren de overige regionale kranten. Juist daar gaan dit jaar klappen vallen, met een grote reorganisatie op komst. De zes regio-uitgevers gaan op in één centrale organisatie, waarbij 300 banen verdwijnen. De ingreep heeft pas volgend jaar een positief effect op het resultaat.


    28 februari 2006 om 14:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!