De kunst van het verleiden

11 februari 2003, 12:26

Wat zijn de sterkten en zwakten van het internet als het gaat om online in- en verkopen?

Onderzoek toont aan dat steeds meer organisaties in de business-to business sector hun producten on-line bestellen. De Europese online business-to-business handel groeide de afgelopen jaren van 31,5 miljard euro in 2000 naar 195,4 miljard euro nu. De grote sprong volgt volgens Forrester echter de komende jaren: van 465 miljard euro in 2003 naar 945,6 miljard in 2004 ofwel bijna 10% van de totale b-to-b handel.

59% van de ondervraagde organisaties geeft aan dat internet een rol speelt bij het inwinnen van informatie tijdens het aankoopproces. Het is dus van groot belang om uw bedrijf op internet te presenteren aan organisaties die nog niet bekend zijn met (al) uw producten en om dit goed te doen.

Bedrijven willen kijken en vergelijken. Indien u het de potenti?le klant makkelijk maakt door uw producten snel, compleet en inhoudelijk te presenteren via uw website, bent u een stap dichter bij de verkoop. Een overzichtelijke site die gebruiksvriendelijk in elkaar zit, levert duidelijk meer rendement op.

In het artikel Online inkopen, stand van zaken vindt u meer informatie over het onderzoek, over sterkten en zwakten van het internet en tips om uw website klantgerichter te maken.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!