De kunst van email marketing

De kunst van email marketing

De afgelopen dagen tweemaal geconfronteerd met een email van bedrijven (Eyeworks en Koninklijke Eru Kaasfabriek) waarbij de e-mail adressen van klanten/deelnemers in de verzendlijst staan opgenomen i.p.v. in de bcc.

Zo weten we dat er 1.295 mensen hebben deelgenomen aan de Eru actie en konden we ook achterhalen wie er allemaal mee willen doen aan de Sponsor Loterij Superbal (Eyeworks/Talpa). Nadat SNS tijdens de introductie van Bill al in de fout ging, lijken andere daar niet echt van te leren.

Het is deze week helemaal goed raak, ook Frankwatching kreeg een waardevol adressenbestand in handen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Tjonge jonge wat een stelletje amateurs!

    geplaatst op
  • Dit gebeurd ook met regelmaat op de universiteitsmail. Ik zou je zo een enkel e-mailadres geven waarmee alle studenten aan het Erasmus kunnen worden bereikt... Echt knullig, maar het gebeurt dus wel vaker...

    Is dit onoplettendheid of gewoon onkunde?

    geplaatst op
  • Hmm, MikeM, daar kan ik wel wat mee voor mijn afstudeeronderzoek over downloaden van muziek onder studenten :)

    geplaatst op
  • Het toppunt was volgens mij nog wel de e-mailactie van het College Bescherming Persoonsgegevens dat kennelijk ook het verschil tussen CC en BCC niet kent. Daarbij kwamen tot twee keer toe zo'n 1000 adressen op straat te liggen.

    http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showNieuws&id=44537

    geplaatst op
  • Enige discretie is wel geboden bij e-mail marketing. Zeker tegenwoordig! Dergelijke fouten dienen uitgesloten te worden, wat ik mijn optiek met een goede automatisering een fluitje van een cent is!

    geplaatst op
  • Met dit soort praktijken lijkt mij het dat een software-matige oplossing, waarbij standaard bij meer dan x emailadressen in Aan of CC-veld een waarschuwing wordt getoond (in de hoop dat de gebruiker dan wel wakker schrikt), toch wel wenselijk.

    geplaatst op
  • Simpelweg onkunde en nog slordig en irritant ook. Daarnaast word er bij de meeste van deze gevallen dus nog een belangrijke optie over het hoofd gezien: personaliseren van de mailing.

    geplaatst op
  • Stond de mijne er ook tussen...hahaha...

    geplaatst op
  • Net als Erik begrijp ik eerlijk gezegd ook niet dat hier nog geen software-matige oplossingen voor zijn bedacht. Het gebeurt namelijk maar al te vaak. Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik in mijn eerste e-mailjaren eens een paar duizend collega's een email heb gestuurd. Waren ze niet echt blij mee ;-)

    geplaatst op
  • @ Erik, Marco. Waarom zelf uitvinden wat al bestaat en dan beter? Waarom maken dit soort bedrijven niet gebruik van een e-mail marketing applicatie zoals Exact Target? Het is goedkoop en biedt een hoop meer voordelen dan het voorkomen van een BCC fout. Daarnaast krijg je weer wat meer vrije tijd om wat van e-mail marketing te leren, bijvoorbeeld via een blog.

    geplaatst op
  • Helemaal mee eens Bas. Voor organisaties die (commerciele) email of nieuwsbrieven verzenden absoluut een must. Kunnen het zich m.i. ook niet permiteren om dit soort fouten te maken. Voor de wat kleinere organisaties of individuen die niet regelmatig een mailing versturen is het een ander verhaal. Die maken immers nog steeds gebruik van Outlook (of vergelijkbaar programma).

    geplaatst op
  • @bas, omdat die mensen hun software proberen te pluggen in comments ;) verder ben ik het helemaal met je eens, op het budget gedeelte na dan ;)

    geplaatst op
  • @ Roy ten eerste heb ik niets te maken met Exact Target behalve dat ik een tevreden klant ben.
    Ten tweede is het de meest bekende provider en is de blogger van Exact Target de winnaar van de "Best blog on online marketing" volgens Marketing sherpa. Maar vooruit zoekt en gij zult vinden!

    1.000 Dollar noem ik niet veel geld voor bedrijven als Eyeworks/Talpa en SNS. Voor een simpele huis, tuin en keuken applicatie is het wellicht wel een beetje hoog budget inderdaad.

    geplaatst op
  • ik zag het later dat het niet van jou was, sorry.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.