De kracht van weblogs opnieuw bewezen

1 december 2004, 21:05

Het nieuws dat prins Bernhard op 93-jarige leeftijd is overleden, verscheen woensdagavond al vroeg op diverse weblogs. Terwijl Nu.nl en de meeste krantensites nog meldden dat Bernhard was opgenomen in het Utrechts Medisch Centrum (UMC), berichtten onder meer Hersenscheet (20.50 uur), Jaggle (20.51 uur) en Volkomenkut.com (20.55 uur) al dat de prins was overleden.

De weblogs baseerden het nieuws op een mededeling die de televisiezenders SBS, Veronica en Net5 toonden. Om 21.26 uur verschijnt het nieuws op teletekst van de publieke omroepen. Het NOS Journaal meldt om 21.30 uur dat Bernhard is overleden. Rond die tijd bericht ook De Telegraaf online over het overlijden van de prins.

Dit toont maar weer eens aan wat de kracht van weblogs is. In dit geval helaas met triest nieuws.

Bron:

http://www.webwereld.nl/

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tijs

    De kracht van weblogs is dat ze een half uurtje eerder dan de meeste nieuwssites een nieuwsberichtje plaatsen dat al uitgebreid op televisie is geweest? Lekker belangrijk…


    2 december 2004 om 10:32
    Riparius

    Het nieuws dat Bernard was overleden werd op de Belgische tv al bekend gemaakt rond 20.40 uur. Dat gebeurde tegen het einde van het programma Terzake, gepresenteerd door Phara de Aguirre. Zij maakte er een terloopse opmerking over, alsof het eigenlijk al lang en breed bekend was.

    De genoemde weblogs of de zenders van de SBS groep waren dus zeker niet de eerste media die het nieuws naar buiten brachten.

    Merkwaardig vond ik wel dat de Nederlandse publieke omroep pas 50 minuten later het nieuws bracht.


    3 december 2004 om 02:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief