De kracht van weblogs opnieuw bewezen

De kracht van weblogs opnieuw bewezen
, Saristos
@saristos

Het nieuws dat prins Bernhard op 93-jarige leeftijd is overleden, verscheen woensdagavond al vroeg op diverse weblogs. Terwijl Nu.nl en de meeste krantensites nog meldden dat Bernhard was opgenomen in het Utrechts Medisch Centrum (UMC), berichtten onder meer Hersenscheet (20.50 uur), Jaggle (20.51 uur) en Volkomenkut.com (20.55 uur) al dat de prins was overleden.

De weblogs baseerden het nieuws op een mededeling die de televisiezenders SBS, Veronica en Net5 toonden. Om 21.26 uur verschijnt het nieuws op teletekst van de publieke omroepen. Het NOS Journaal meldt om 21.30 uur dat Bernhard is overleden. Rond die tijd bericht ook De Telegraaf online over het overlijden van de prins.

Dit toont maar weer eens aan wat de kracht van weblogs is. In dit geval helaas met triest nieuws.

Bron:
http://www.webwereld.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • De kracht van weblogs is dat ze een half uurtje eerder dan de meeste nieuwssites een nieuwsberichtje plaatsen dat al uitgebreid op televisie is geweest? Lekker belangrijk...

    geplaatst op
  • Het nieuws dat Bernard was overleden werd op de Belgische tv al bekend gemaakt rond 20.40 uur. Dat gebeurde tegen het einde van het programma Terzake, gepresenteerd door Phara de Aguirre. Zij maakte er een terloopse opmerking over, alsof het eigenlijk al lang en breed bekend was.

    De genoemde weblogs of de zenders van de SBS groep waren dus zeker niet de eerste media die het nieuws naar buiten brachten.

    Merkwaardig vond ik wel dat de Nederlandse publieke omroep pas 50 minuten later het nieuws bracht.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.