De do?s and don?ts van dagbladadvertenties

De do?s and don?ts van dagbladadvertenties

Op welke positie op de pagina scoort een dagbladadvertentie goed? Wat is de invloed van overwegend tekst of een illustratie in een advertentie? Welke reclamegrondvormen komen het best over op de lezer? Deze en andere vragen worden beantwoord in het artikel “Vijf jaar Reclame Reactie Onderzoek”.

In het SWOCC-dossier, een analyse van de database met RRO?s die PCM van 1996 tot en met 2000 heeft uitgevoerd, is een aantal factoren beschreven dat van invloed is op bereik, performance en waardering van dagbladadvertenties: positie in het dagblad, de rol van de branche, lay-out, de gebruikte grondvorm en het reclamewerkingsmodel. De resultaten van de SWOCC-analyse worden in het artikel uitgebreid ge?llustreerd met overzichtelijke grafieken en advertentievoorbeelden.

“De kracht van adverteren in dagbladen en dagbladmagazines? door prof. dr. Peter Neijens en dr. Edith Smit:
Kracht van Adverteren_CN.pdf


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.