De 50 slimste bedrijven op internet volgens BusinessWeek

De 50 slimste bedrijven op internet volgens BusinessWeek

De 50 slimste bedrijven op internet volgens BusinessWeekMarketing Online verwees afgelopen week naar de WebSmart 50 van BusinessWeek. Op deze lijst staan bedrijven die internet op innovatieve wijze benutten. In de categorie ‘klantenservice’ bijvoorbeeld staan bedrijven als Continental Airlines (realtime data-analyse in dienst van de customer-care), Whirlpool (online one-stopshop waar diensten van 130.000 leveranciers worden aangeboden) en British Telecom (zelfbedieningsportal voor abonnementenbeheer: 40 procent stijging van de klantentevredenheid).

Algemene lessen op het gebied van online klantenservice:

  • Zet de klant aan het stuur: laat ze online hun eigen services managen. Meer tevredenheid bij de klant, minder werk voor de aanbieder.
  • Stuur de datastroom. Via een website kun je bergen gegevens over klanten verzamelen. Benut die gegevens als concurrentiewapen.
  • Zet je oren en ogen open op zoek naar nieuwe ideeën. Op blogs bijvoorbeeld.

Ik heb de lijst nog niet in detail bekeken maar ga dat zeker doen deze week!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Heb inmiddels het artikel en de lijst bekeken (zeker de moeite waard!). Op Upstream een overzicht van de bedrijven die worden genoemd als voorbeelden waarbij internet is ingezet om samenwerking(en) te verbeteren. Vaak gebaseerd op weblogs, wiki's en social networks.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.