De meest virale 1-aprilgrappen

30 maart 2021, 12:17

Elk jaar als we richting 1 april gaan is het weer zo ver. Er verschijnen altijd wel een aantal persberichten in de redactiemailbox, maar richting deze datum kijken we toch wel twee keer voordat we iets voor waarheid aannemen. Hoe zit dat dit jaar? Wat zijn de meest grappige en idiote 1-aprilgrappen die viraal gaan?

Vorig jaar was op de eerste dag van april net de pandemie begonnen. Het lag dus voor de hand dat veel bedrijven hun vingers niet wilden branden aan een grap. In een tijd van een gezondheidscrisis is het ongepast om grote grappen te maken, want die kunnen dan al snel tot irritatie kunnen leiden. Dit kan je serieuze imagoschade opleveren.

Internet of Cows

Natuurlijk, internet of things is bezig met een flinke groei. Zelfs je koffieapparaat of koelkast kan je tegenwoordig al met het internet verbinden. Maar ook de koeien in de wei gaan tegenwoordig online. Ze gaan niet fysiek op het web surfen, maar ze zullen je wel gaan voorzien van een nóg betere verbinding. Om ook de natuurgebieden rondom Losser (Twente) een beter Wi-Fi-signaal te kunnen bieden, is het zogenoemde ‘grazendsnelle internet’ bedacht. Dit zijn koeien voorzien van routers waardoor je ook op de slechter bereikbare plekken je netgemaakte foto op het web kan gooien. Misschien ben jij binnenkort tijdens je middagwandeling wel verbonden met Bertha52.

Geen ananas meer op je pizza

Het is al een geruime tijd een discussie in de wereld der pizza’s: Hoort ananas nu wel of niet thuis op een pizza. “De zoete smaak en de hoge zuurtegraad maakt de combinatie pizzabodem en ananas niet tot een perfecte match”, aldus verschillende top-chefs, politici en beroemdheden die zich hier al eerder over uitspraken.

Pizzaketen Domino’s kreeg de afgelopen jaren al kritiek op het aanbieden van deze pizza. Omdat ook zijn gaan inzien dat de smaak en wensen van de klanten verandert, hebben zij zelf een standpunt ingenomen in deze discussie: ze bieden de iconische pizza niet langer meer aan. Ook is het niet meer mogelijk om ananas als los ingrediënt op je pizza toe te voegen. Best wel eigenaardig als je het mij vraagt.

Thomas Romers schrijft als redacteur voor Marketingfacts. Binnen de marketing ligt mijn grootste interesse in branding en (online) communicatie via bijvoorbeeld de socials. Daarnaast klim ik graag in de pen om interessante, prikkelende artikelen te publiceren. Verder lees ik alles wat los en vast zit over auto's, politiek en het overige nieuws in onze maatschappij. Ter ontspanning ben ik vaak buiten en op de racefiets te vinden.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!